• Lumina77

    Kia Sportage eller Nissan qashqai?

    Hej!

    Jag funderar på att byta bil och är ute efter en suv. Jag har fastnat för Kia sportage eller Nissan qashqai. Skulle vilja veta era erfarenheter av dessa två. Kostnader problem fördelar ja allt. Eller finns det någon annan bil som är liknande dessa? Vill ha en som är billig i drift.

  • Svar på tråden Kia Sportage eller Nissan qashqai?
  • sallu93

    Vi är i samma sits. Vi skulle köpa en QASHQAI, sedan provkörde vi en x-trail som kändes så mycket rymligare. Sambon vill ha en Outlander och jag en cr-v. Men nu funderar vi även på Kia Sportage. För oss är det viktigt att det är diesel, helst 1.5 motor...

    Så blir la en qashqai. Har flera bekanta som har QASHQAI/+2 och inte har nåt dåligt o säga om dem. ????

  • StevenDiese

    Jag tycker du ska besöka bilhandeln och provköra dem. Sist jag köpte bil blev så ändrade jag uppfattning totalt.

    Sen hänger ju driftkostnaderna rätt mycket på om du köper nytt eller begagnat, hur långt du kör per år samt hur många år du tänkt ha kvar bilen. Ska du köpa med eller utan lån etc? Ge oss den infon så ska jag försöka räkna åt dig.

  • sallu93

    Vi skulle köpa Qashqai men blev sedan en Kia Sportage 1.5 Diesel business.(2015), Så himla nöjd med allt. Drar väldigt lite, underbar körkänsla,
    något större än Qashqai.

  • Anonym (Petter)

    Min sambo var inne på dessa bilar tidigare. Efter en provkörning kändes det inte så kul. Bullriga, plastiga och stötiga. Vi svängde förbi VW och provkörde en Tiguan istället och bestämde oss omedelbart att det fick bli en sådan. Mycket trevligare bil. 

Svar på tråden Kia Sportage eller Nissan qashqai?