• Ungamammor

    Känner mig illa behandlad

    Jag har vart tillsammans med min partner i 1,6 år och vi har i princip bott med varandra sedan start. Jag har nästan alltid känt att han vart lite skum i hans beteende mot mig, dock borstat bort det och även min avkomlingar och kollegor har märkt detta och varnat mig. Jag trodde inte riktigt på dom eller så ville jag inte tro på dom..

    Han kunde i början säga Att jag skulle ta hand om mig bättre, klä mig bättre och prata finare. Inte skratta för konstigt och högt. Detta gjorde mig osäker på mig själv och tillslut så kändes det som att han bestämde allt över mig, vad jag skulle ha på mig om jag fick röka eller inte vad jag skulle äta och vem jag fick umgås med då tydligen alla mina kompisar var falska och Inge bra... vilket inte stämmer, dom är världens finaste! Han fick mig att känna skuld att utan honom så hade jag inget liv (going for me) han menar att jag skulle ha ett dåligt jobb och bara festa. Svårt att förklara men allt men han hittade en dag min telefon där jag skrivit till två killar ca 3 år innan jag träffat honom där vi haft en sexuell diskussion, då kastade han ut mig och kallade mig hora, äcklig, smutsig och allt möjligt vilket gjorde mig extremt ledsen han sa att han vetat hela tiden vilken äcklig människa jag är.

    Vi gick ifrån varandra men sen kommer han alltid tillbaka och får mig att ge honom en chans till osv det har pågått sen vi träffades och jag har gett honom chans på chans och säger att jag skall lämna honom men jag lyckas inte.. hittar ingenstans att bo.. jag har en egen lgh som är uthyrd tills februari 2021 och det känns så jobbigt att vara fast här med honom. Och jag känner någonstans att jag inte kan lämna honom. Men jag vill inte leva såhär och gråta varje dag. Det som gör allt jobbigare nu är att jag är höggravid och snart skall föda.. han hotar att han skall få vårdnaden då jag inte kan ta hand om mig själv osv.

    Jag kan mycket väl ta hand om mig själv och har ett fast och stabilt jobb men han hotar ändå pga min psyke då jag vart aggressiv mot honom. Han har strypt mig flera gånger och jag har liksom försvarat mig och kastat saker, rivit honom och slagit honom på armen för att han hållit fast mig. Jag är så rädd att han kommer ta barnet ifrån mig. Vi har det bra ibland också och jag älskar honom samtidigt som jag hatar den han är mot mig. ???? vad skall jag ta mig till.... hela min familj bor inte i Sverige jag är helt ensam.

  • Svar på tråden Känner mig illa behandlad
  • erikaABC

    Du inte bara känner dig illa behandlad, du blir illa behandlad.
    Han utsätter dig för både fysisk och psykisk misshandel
    Det är viktigt att du flyttar innan babyn föds.
    Går det att säga upp kontraktet för din uthyrda lägenhet?
    Ta dig till en kvinnojour, du är utsatt för misshandel. Låt kvinnojouren / kommunen hjälpa dig med en bostad till du får tillbaka din lägenhet.

  • erikaABC

    Skriv inte på frivilligt för gemensam vårdnad
    Han kan ta det till rätten för gemensam vårdnad men det är bättre ju längre du drar ut på det.
    med enskild vårdnad får du alla föräldradagar. Annars kan han ta föräldradagar men ändå inte ta hand om barnet. Vilket resulterar i att du står utan barnomsorg och inkomst
    med enskild vårdnad kan du flytta var du vill
    med enskild vårdnad kan du leva ett vardagsliv utan att be om tillåtelse / påskrift för varenda papper som kommer från skola eller vård 
    Polisanmäl det han gjort mot dig

  • Connie07

    Han skadar dig och det är inte sunt kärleksförhållande .Du ska inte behöva känna våld med din partner.Tänk på barnet,det är ingen bra miljö för ett barn.Hellre ensam än med en galen man!

  • Connie07

    Lyssna inte på tomma hot att han ska ta barnet ifrån dig.Han har ingen rätt att ta barnet ifrån dig!Du klarar DIF själv.Skadar han dig nu ochså när du är gravid?

  • erikaABC

    Om ni är gifta måste du ta ut skilsmässa omedelbart. 
    När ni fått barn tar skilsmässan 6 mån. 
    Det är viktigt att ni inte är gifta vid barnets födsel för då får han gemensam vårdnad 

  • S23

    Packa en väska och åk till en kompis idag! Sedan tar du med vänner och packar dina tillhörigheter.

    Som andra sagt. Är ni gifta, ansök om skilsmässa Imorgon! Om inte. Skriv INTE på för gemensam vårdnad när barnet är fött. Han får dra det rättsligt. Hälften av föräldradagarna räcker inte tills barnet är 1 år och får börja förskola. Har ni gemensam vårdnad riskerar du att stå utan inkomst i flera månader.

    Han misshandlar dig både psykiskt och fysiskt och det finns inga ursäkter för det

Svar på tråden Känner mig illa behandlad