• Myking1

    Är is dåligt för barn?

    Hej,

    Jag har undrat över en sak väldigt länge så nu gör jag en tråd och frågar er.

    Jag har fått höra vid flera tillfällen från min sambos familj att is är dåligt för barn.

    Att det ska vara dåligt för deras mage..

    igår hällde jag upp vatten i ett stort glas och hade i några isbitar och då ville min son på 6 år ha en isbit att suga på.

    Min sambos syster var där precis då och blev förundrad över hur jag kan låta han suga på en isbit. Dom har alltid påpekat detta och jag har aldrig tänkt så mycket på det förutom att jag har tyckt att det är kanske lite konstigt. Men nu har jag googlat och försökt att få fram någon fakta om detta men hittar absolut ingenting. Så jag undrar, är det någon som kan förklara för mig varför en isbit är dåligt för ett barn???

    Tusen tack på förhand!!

  • Svar på tråden Är is dåligt för barn?
  • Anonym (ann)

    Nej våra får tom bada i isbad, visst blir det lite gråt men det är bra för muskulaturen.

  • Anonym (Svar)

    Men kunde inte din sambos syster förklara varför det skulle vara farligt? Det är ju hon som påstår det så det måste vara lättare att fråga henne. Om du frågar mig så är det inte farligt bortsett från ev kvävningsrisk för mindre barn. Isbit eller isglass, vad är skillnaden?

Svar på tråden Är is dåligt för barn?