• Anonym (!)

    Så mycket hämndkänslor och bitterhet

    Hade en jobbig relation med mitt ex (berodde på båda), som sen slutade med att han var otrogen och flyttade ihop med den nya och vårt gemensamma barn. De har det bra verkar det som.

    Har så mycket bitterhet och tankar på hämnd att jag inte vet vart jag ska vägen. Är så arg!

    Vet att han "vill att jag ska vara lycklig" men kan inte glömma. Nån som varit med om liknande? Eller kanske nån som sitter inne på nån rolig hämnd?

  • Svar på tråden Så mycket hämndkänslor och bitterhet
  • Anonym (Hold my beer)

    Hämnd...? Hur gammal är du egentligen? Småbarnsfasoner.

    Ni passade inte ihop, han var ett svin, han har det bättre med den han har nu, get over it.

  • AnnaSthlm

    Skriv ett brev till honom och bränn det. Gör samma sak varje vecka. Ilska är ett försvar mot en massa andra känslor. Du kan släppa dem genom dig så småningom.

  • Anonym (!)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-07-23 08:16:34 följande:

    Hämnd...? Hur gammal är du egentligen? Småbarnsfasoner.

    Ni passade inte ihop, han var ett svin, han har det bättre med den han har nu, get over it.


    Så när du var i samma sits tänkte du "get over it"? Funkar nog inte på mig med tanke på att jag startat denna tråd. Tack för det välmenande rådet dock, allt kan inte funka på alla antar jag.
  • Anonym (!)
    AnnaSthlm skrev 2020-07-23 08:39:07 följande:

    Skriv ett brev till honom och bränn det. Gör samma sak varje vecka. Ilska är ett försvar mot en massa andra känslor. Du kan släppa dem genom dig så småningom.


    Hmm det kanske vore en bra grej, ska testa det!
  • Anonym (Li)

    Tillåt dig känna alla jobbiga känslor, som någon mer skrev "skriv brev till han och bränn" så kommer det bli lättare.

    Men fastna inte i det så du ältar hela tiden utan, försök tänka att det det som varit är förbi, fråga dig ofta vad du kan göra just nu för ditt högsta bästa för att du ska må bra!

  • Anonym (!)
    Anonym (Li) skrev 2020-07-23 09:55:01 följande:

    Tillåt dig känna alla jobbiga känslor, som någon mer skrev "skriv brev till han och bränn" så kommer det bli lättare.

    Men fastna inte i det så du ältar hela tiden utan, försök tänka att det det som varit är förbi, fråga dig ofta vad du kan göra just nu för ditt högsta bästa för att du ska må bra!


    Bra tips! Ska verkligen försöka.
  • Anonym (A)
    AnnaSthlm skrev 2020-07-23 08:39:07 följande:
    Skriv ett brev till honom och bränn det. Gör samma sak varje vecka. Ilska är ett försvar mot en massa andra känslor. Du kan släppa dem genom dig så småningom.
    Bra tips.
  • willy

    Ett bra liv är den bästa hämnden. Träna bort överskott av energi och prata med vänner. Finns ingen skam i vad du känner, det är fullt normalt. Börja dejta när du känner dig redo. Så småningom kommer du resa dig och du kommer inte bry dig om honom.

  • Anonym (feminista horde)

    Gå ut i skogen och bara vråla.
    Köp billiga tallrikar på loppis och slå sönder medan du säger hans namn.

    Finns en massa sätt att ta ut ilskan ur kroppen som inte innebär risk för böter eller fängelse efteråt. Fixar man inte det är man lika dum som en karl och det är väl onödigt, världen behöver inte fler våldsbenägna idioter.

  • Anonym (!)

    Tack för era bra råd, det värmer! Måste verkligen bli av med ilskan och bitterheten på nåt sätt, så ska testa allt.

Svar på tråden Så mycket hämndkänslor och bitterhet