• Anonym (ll)

    syskonövergrepp

    Hej 

    Jag lever tillsammans med en man som har 3 barn med 2 olika kvinnor
    Vi har varit tillsammans i 4 år
    Vi har planerat att få ett eget barn men det har varit svårt
    Nu börjar min ork att ta slut och jag vet inte längre om jag vill fullfölja IFV behandlingen 
    Min främsta anledning till detta är för att jag inte känner att det går att ge trygghet till ytterligare ett barn tillsammans med dom övriga 3 
    Alla 3 har någon/några gånger lekt sexuellt med varandra, gnida smeka osv
    Jag upplever att det inte tas på allvar och det är orväckande för mig 
    Jag har nu sagt att jag inte vill ha ett barn med dessa problem hemmma och vet inte längre om jag vill leva så här heller
    Jag älskar min sambo men jag är trött, uttmattad, orolig och stressad. Jag har inte mått bra under en lång tid och vår relation blir bara mer infekterad
    Det har hänt så mycket mer som varit otroligt jobbigt men det är framför allt detta som syskonen gjort som gör att jag inte längre vet vad som är rätt att göra 

    Hjälp!!

  • Svar på tråden syskonövergrepp
  • Anonym (Lite salt)

    Är det övergrepp eller "lekar"? Många barn leker "doktor" på ett oskyldigt sätt. Går det över lekens gräns till något som kan upplevas som obehagligt eller sexuellt på riktigt bör du självklart anmäla till soc rller ta upp med bup.

    Situationen låter allmänt obehaglig, lämna.

  • Anonym (ll)

    Det har varit att känna och smeka varandra i badkaret, gnida sig mot varandra. 
    Dom sover ihop och badar ihop trots att dom är 9 och 11.
    Det blir ännu mer obehagligt när föräldrarna inte tar det på allvar.

    Jag får till svar av min sambo att
    - Tror du att allt ska vara perfekt
    - Du visste att jag hade barn och vad du gav dig in på 
    - Du kommer aldrig att hitta det som är perfekt
    - Hur gör du när det är ditt eget barn 

  • Anonym (ll)

    1970 
    Jag gör det och det är inte liknande åldrar mellan alla 
    8 år mellan 2 av dom 

  • Anonym (ll)
    Drottningen1970 skrev 2020-07-23 11:05:45 följande:

    Du behöver skilja på övergrepp och ömsesidiga lekar mellan barn i liknande åldrar.


    Hej det gör jag 
    Och jag upplever att det är ett övergrepp när ett av barnen berättar detta för en förälder och gråter och mår dåligt över det 
  • Drottningen1970
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:17:10 följande:

    Hej det gör jag 

    Och jag upplever att det är ett övergrepp när ett av barnen berättar detta för en förälder och gråter och mår dåligt över det 


    Om du har kännedom om att ett barn mår dåligt och gråter pga sexuella handlingar från ett syskon så är den brännande frågan inte riktigt om du ska göra slut utan varför du inte hjälper barnet och gör en orosanmälan.
  • Anonym (ll)
    Drottningen1970 skrev 2020-07-23 11:25:24 följande:
    Om du har kännedom om att ett barn mår dåligt och gråter pga sexuella handlingar från ett syskon så är den brännande frågan inte riktigt om du ska göra slut utan varför du inte hjälper barnet och gör en orosanmälan.
    Det har du verkligen rätt i, så sant
    Jag har tyvärr inget svar på det

    Jag har tyvärr lagt mer fokus på att få min man att agera tillsammans med sina ex 
  • Anonym (Förälder)
    Drottningen1970 skrev 2020-07-23 11:25:24 följande:
    Om du har kännedom om att ett barn mår dåligt och gråter pga sexuella handlingar från ett syskon så är den brännande frågan inte riktigt om du ska göra slut utan varför du inte hjälper barnet och gör en orosanmälan.
    Här parkerar jag mig.
    Orosanmälan idag.
  • Pierott
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:17:10 följande:

    Hej det gör jag 

    Och jag upplever att det är ett övergrepp när ett av barnen berättar detta för en förälder och gråter och mår dåligt över det 


    Och varför har du inte gjort en orosanmälan?! Du bidrar ju till övergreppen genom att inte agera och titta åt det andra hållet!
  • Anonym (Anonym)

    Som de andra säger, du är medskyldig till sexuella övergrepp så länge du inte anmäler till soc.

  • nénuphar
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:17:10 följande:

    Hej det gör jag 

    Och jag upplever att det är ett övergrepp när ett av barnen berättar detta för en förälder och gråter och mår dåligt över det 


    DET måste du agera på. Det är heller inte helt ovanligt att barn som blivit utsatta (av vuxna) förgriper sig på andra barn så det kanske är dags att luska vidare i vad det beteendet står för. En förälder som inte tar ett barn som gråter efter att ha blivit utsatt på det viset skulle jag verkligen inte vilja skaffa barn med heller.
  • Anonym (ll)

    Jag håller fullständigt med er och det här är inget försvar 
    Ni samtliga har rätt och jag får sätta mig själv åt sidan och agera utifrån vad som är rätt och fel 

    Det har varit extremt svårt att dels tänka om detta och utifrån vad som är bäst att göra, att samtidigt försöka påvisa allvaret i det som pågår men ständigt bli ifrågasatt att sambon och barnens mammor, att bli utmålad som en person som inte tycker om barnen eller avskyr dom 

    Det är och har absolut inte varit lätt att vara en person i en familj med barn som inte är ens egna och samtigt vara nära men ändå ha förmågan att distanisera sig 

    Jag har många gånger börjat tvivla på mig själv och vad som händer 

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:38:50 följande:

    Jag håller fullständigt med er och det här är inget försvar 
    Ni samtliga har rätt och jag får sätta mig själv åt sidan och agera utifrån vad som är rätt och fel 

    Det har varit extremt svårt att dels tänka om detta och utifrån vad som är bäst att göra, att samtidigt försöka påvisa allvaret i det som pågår men ständigt bli ifrågasatt att sambon och barnens mammor, att bli utmålad som en person som inte tycker om barnen eller avskyr dom 

    Det är och har absolut inte varit lätt att vara en person i en familj med barn som inte är ens egna och samtigt vara nära men ändå ha förmågan att distanisera sig 

    Jag har många gånger börjat tvivla på mig själv och vad som händer 


    Så när ringer du socialen då?

    Packa dina saker och dra!
    Fort som fan.
  • Pierott
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:38:50 följande:

    Jag håller fullständigt med er och det här är inget försvar 

    Ni samtliga har rätt och jag får sätta mig själv åt sidan och agera utifrån vad som är rätt och fel 

    Det har varit extremt svårt att dels tänka om detta och utifrån vad som är bäst att göra, att samtidigt försöka påvisa allvaret i det som pågår men ständigt bli ifrågasatt att sambon och barnens mammor, att bli utmålad som en person som inte tycker om barnen eller avskyr dom 

    Det är och har absolut inte varit lätt att vara en person i en familj med barn som inte är ens egna och samtigt vara nära men ändå ha förmågan att distanisera sig 

    Jag har många gånger börjat tvivla på mig själv och vad som händer 


    Alltså förlåt, men de enda jag läste var bla bla bla, ursäkter ursäkter.

    Sekunden barnet kom och grät över övergreppet skulle du ringt och orosanmält, hade han slängt ut dig so be it! Vem vill ens leva med någon som tillåter övergrepp av sina egna barn!?
  • Anonym (ll)
    Pierott skrev 2020-07-23 11:43:17 följande:
    Alltså förlåt, men de enda jag läste var bla bla bla, ursäkter ursäkter.

    Sekunden barnet kom och grät över övergreppet skulle du ringt och orosanmält, hade han slängt ut dig so be it! Vem vill ens leva med någon som tillåter övergrepp av sina egna barn!?
    som sagt inget försvar eller dåliga ursäker

    Tyvärr så har saker och ting som skett framkommit under tiden, jag har inte alltid fått informationen till mig. En del saker har undanhållts 
    Men nu har jag nog med kännedom kring det som försigått och behövde vägledning i hurvida jag gör rätt eller fel om jag agerar 

    Vill ha hjälp med detta 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 11:47:24 följande:
    som sagt inget försvar eller dåliga ursäker

    Tyvärr så har saker och ting som skett framkommit under tiden, jag har inte alltid fått informationen till mig. En del saker har undanhållts 
    Men nu har jag nog med kännedom kring det som försigått och behövde vägledning i hurvida jag gör rätt eller fel om jag agerar 

    Vill ha hjälp med detta 
    Den hjälp du behöver först är: ring soc och gör en orosanmälan NU. Sedan kan du höra av dig till en kvinnojour och fråga om de har några tankar kring akutboende. Du förstår nog själv att du inte kan vara kvar där en dag längre än nödvändigt.
  • Anonym (Anonym)

    Du kan också söka efter nytt boende på t ex Blocket eller Kvalster, tillfälligt kan du till o med bo i ett uthyrningsrum och magasinera dina saker, allt är bättre än att bo med ett pucko.

  • Anonym (Förälder)

    Du ringer socialen för den vägledningen.
    SÅ.
    DONE!


    RING!

  • Anonym (Moa)
    Anonym (ll) skrev 2020-07-23 10:56:30 följande:
    Hej 

    Jag lever tillsammans med en man som har 3 barn med 2 olika kvinnor
    Vi har varit tillsammans i 4 år
    Vi har planerat att få ett eget barn men det har varit svårt
    Nu börjar min ork att ta slut och jag vet inte längre om jag vill fullfölja IFV behandlingen 
    Min främsta anledning till detta är för att jag inte känner att det går att ge trygghet till ytterligare ett barn tillsammans med dom övriga 3 
    Alla 3 har någon/några gånger lekt sexuellt med varandra, gnida smeka osv
    Jag upplever att det inte tas på allvar och det är orväckande för mig 
    Jag har nu sagt att jag inte vill ha ett barn med dessa problem hemmma och vet inte längre om jag vill leva så här heller
    Jag älskar min sambo men jag är trött, uttmattad, orolig och stressad. Jag har inte mått bra under en lång tid och vår relation blir bara mer infekterad
    Det har hänt så mycket mer som varit otroligt jobbigt men det är framför allt detta som syskonen gjort som gör att jag inte längre vet vad som är rätt att göra 

    Hjälp!!
    Det är väldigt jobbigt att leva med någon som har barn sedan tidigare.

    Kan du inte hitta en partner som inte har barn sedan tidigare? Ditt liv skulle bli lättare!
  • Anonym (Anonym)

    Har du ringt än? Jouren har öppet dygnet runt, du behöver inte invänta någon telefontid imorgon.

Svar på tråden syskonövergrepp