• DelfinNinja

    Afghanska Killar

    Hej! Jag har bott här i Sverige i snart 8 år och är en super glad och snäll kille men har haft de jätte svårt när de gäller tjejer! alltså jag har en jätte bra relation till dem men kan aldrig få nån att bli imponerad! :( och i och med att de finns massor med fördomar så får de mig att backa ännu mer! vad tycker ni och varför finns de så många fördomar för?

  • Svar på tråden Afghanska Killar
  • Anonym (Anonym)

    Antagligen två orsaker: okunskap och rädsla.

  • Anonym (Anonym)

    Du kan inte förändra andras inställning, bara hur du själv beter dig mot andra.

  • DelfinNinja
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-23 15:04:18 följande:
    De började väl komma redan 2003. Tekniskt sett redan på 50-talet så trillade det in 58 personer och år 2000 kom 4287 personer. 2010 kom över 14000 personer hit.
    jag förstår det och jag förstår också att man får ba dåliga bilder därifrån och man hinner få fördomar utan att man ens vet om det men samtidigt så finns alla möjliga sorters människor i alla kulturer!
  • DelfinNinja
    DelfinNinja skrev 2020-07-23 15:12:58 följande:
    jag förstår det och jag förstår också att man får ba dåliga bilder därifrån och man hinner få fördomar utan att man ens vet om det men samtidigt så finns alla möjliga sorters människor i alla kulturer!
    Hej! Jag kom till Sverige i mars månad 2012 och är jätte glad över att fick stanna kvar här och börjar bygga min framtid!
  • Sven19
    DelfinNinja skrev 2020-07-23 15:12:58 följande:

    jag förstår det och jag förstår också att man får ba dåliga bilder därifrån och man hinner få fördomar utan att man ens vet om det men samtidigt så finns alla möjliga sorters människor i alla kulturer!


    Ja det gör det men det är ju troligare att en man från Afghanistan har dåliga värderingar när det gäller kvinnor än ex en man från Norge.
  • Anonym (ygtfr)

    för att det finns sånna killar som trakasserar tjejer och slåss.. själv blev jag jagad av typ 10 afghaner för några år sedan (som försökte strula upp mig)  och sen en annan gång såg jag dom provocera några andra människor och då kom polisen och arresterade dom.. så det finns ju svarta får som förstör för resten av afghanerna tyvärr

  • Anonym (~~~)
    DelfinNinja skrev 2020-07-23 14:37:27 följande:

    Hej! Jag har bott här i Sverige i snart 8 år och är en super glad och snäll kille men har haft de jätte svårt när de gäller tjejer! alltså jag har en jätte bra relation till dem men kan aldrig få nån att bli imponerad! :( och i och med att de finns massor med fördomar så får de mig att backa ännu mer! vad tycker ni och varför finns de så många fördomar för?


    Tyvärr är det så att en del av de afghanska killarna som kommer till Sverige förstör för de andra.

    Genom mitt jobb känner jag en kille som kom till Sverige 2012. Han är en urgullig snäll kille som trivs här och har skapat sig ett gott liv. Han har lärt sig svenska, jobbar och har finfina betyg. Men han möter också motstånd bland tjejer. Sedan någon månad träffar han dock en tjej. De verkar jättekära och har redan från början pratat om kulturskillnader och fördomar.

    Det är svårt då fördomarna är hårt inpräntade och många läser i media om de ena brotten efter det andra samt om en bristfällig kvinnosyn.

    Här är det upp till bevis för er. Visa att ni smälter in i samhället. Vad vill du ha ut av ett förhållande med en svensk tjej? Kommer du att klara av att leva med de värderingar vi har här? Hur vill du att din framtida partner är? Hur vill du att ert förhållande ser ut?

    Jag är gift med en man från Sydeuropa. Det har inte alltid varit lätt. Han tycker vi svenskar är konstiga ibland. Vi har båda fått anpassa oss men eftersom vi lever här i Sverige är det mest han som fått släppa på sin syn på äktenskap och livsregler.
Svar på tråden Afghanska Killar