• Anonym (Förvirrad)

    Testerna blir starkare trots missfall

    Hur lång tid tar det innan graviditetstesterna visar negativt efter missfall? Haft två missfall för några år sedan och då blev testerna svagare redan samma dag som jag började blöda.

    Var i vecka 5+4 i fredags när jag fick en liten rosa blödning som avtog efter bara någon timme. Började få ont i högersidan på lördagen och smärtan blev värre så sökte akut där läkaren kunde se hinnsäck och gulesäck men ingen fosterstruktur. Natten mellan lördag och söndag började jag blöda rikligt och blödningen blir nu värre för varje dag med klumpar och blöder igen om bindor på nolltid. Har konstig diffus värk och inte alls som vid mens eller vid mina förra missfall. Gravidsymptomen försvann i söndags men testerna blir bara starkare för varje dag. Någon som varit med om liknande? vill bara sluta blöda så vi kan försöka igen men att testerna blir starkare känns märkligt

  • Svar på tråden Testerna blir starkare trots missfall
  • syntharen

    Jag har haft två missfall runt v 6 och då har testen nästan blivit negativa direkt när blödningen startat. Det låter ju lite konstigt att dina test blir starkare. En del blöder ju mkt, även med klumpar utan att det blir missfall. Du får fortsätta testa och be om ett nytt vul när du är i v 7-8+. Då ska man kunna se hjärtat. Lycka till!

Svar på tråden Testerna blir starkare trots missfall