Otroligt dålig psykolog - ätstörning
Jag hade en ätstörning i två år som jag nu har blivit frisk ifrån. Detta var något som jag aldrig hade berättat för min familj förrän för några veckor sedan. Mamma och pappa tog det inte så bra utan de sa att jag inte skulle säga att jag hade haft en ätstörning för de ville inte att jag skulle sätta en sån ?stämpel? på mig själv. Själv vet jag utifrån mina gamla beteenden att jag helt säkert hade en ätstörning (bla spydde jag, åt väldigt kontrollerat osv). Mamma bokade i alla fall en tid hos en psykolog på vårdcentralen till mig. Jag träffade psykologen för någon dag sedan och det var något bland det värsta jag har upplevt. När jag berättade om mina tidigare problem med mat så frågade hon mig varför jag tror att jag gjorde som jag gjorde. Jag svarade att jag faktiskt inte visste men att sociala medier mm kan ha spelat en roll i det hela. Hon svarar då: ?men är du inte starkare än så??, nästan nedlåtande. Genom hela besöket fortsatte hon att förminska mina problem och också vad jag har gått igenom. Jag berättade för min mamma att psykologen inte passade mig så bra så nu vill hon boka en ny psykolog till mig. Jag vill verkligen inte träffa en ny psykolog för jag mådde helt ärligt mycket sämre efter mötet än jag gjorde innan. Jag blir också väldigt känslosam och jag tycker det är väldigt jobbigt att behöva prata om mina problem med andra människor. Börjar alltid gråta och förstår inte ens varför. Är det värt att försöka igen med psykolog och hur ska jag sluta bli så känslosam så fort detta kommer på tal? Kan inte ens prata om det med min egen familj.