• Anonym (Ts)

Bromsbett:(

För några dagar sedan så var jag insett område med många insekter (bromsar främst) och har nu flera bett på benen. De kliar inte längre men har stora blåmärken runt några av dem, och sen ett sår lite längre ner, vet inte hur de lyckats då jag ändå hade strumpbyxor men det är en sårskorpa på nästan 1 cm. Antar att allt detta orsakats av bromsar.

Men blir så nojjig när jag läser om detta, står att man kan få blodförgiftning och harpest. Om det slutat klia och det inte är infekterat, tror ni det är lugnt då? Har inte blivit bromsbiten sen jag var barn, kommer inte ihåg att det blev såhär :/

• Svar på tråden Bromsbett:(
  • Tecum

Bromsbett är obehagliga då det tar tid innan de läks helt. Men låt bli att klia så är det ingen fara.

• flygrl

Säger som föregående att bromsbett är obehagliga men om du inte fått nån infektion i det och det slutat klia är det snart läkt och glömt. Har fått en del bromsbett jag med och även om det gör ont har det aldrig blivit några komplikationer. Don?t worry, be happy!

Men bromsar är ett f*****g otyg, utan tvekan. Särskilt för djur som går ute som kor och hästar.

• Anonym (Ts)
    Tecum skrev 2020-07-24 10:26:30 följande:

Bromsbett är obehagliga då det tar tid innan de läks helt. Men låt bli att klia så är det ingen fara.

flygrl skrev 2020-07-24 16:40:33 följande:

Säger som föregående att bromsbett är obehagliga men om du inte fått nån infektion i det och det slutat klia är det snart läkt och glömt. Har fått en del bromsbett jag med och även om det gör ont har det aldrig blivit några komplikationer. Don?t worry, be happy!

Men bromsar är ett f*****g otyg, utan tvekan. Särskilt för djur som går ute som kor och hästar.

Ok tack, kom nyss på att såret har jag eventuellt orsakat själv då jag kliade på dem första dagen.
  • flygrl
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-24 18:08:43 följande:

Ok tack, kom nyss på att såret har jag eventuellt orsakat själv då jag kliade på dem första dagen.

Ok, klia ska man undvika men det kan förstås va svårt. Dra på lite bedövande salva nästa gång vetja så lugnar sig klådan. Men som sagt du kommer överleva.
  • Anonym (Bläää)

Du har redan fått bra svar. Vill bara bidra med lite hat mot bromsar. J-a skitdjur! Äckelpäckelondska!!

Håll rent så ska det gå bra. Jag har ett par egna som kliat hemskt.

Svar på tråden Bromsbett:(