• Fri 24 Jul 2020 09:31
    931 visningar
    15 svar
    15
    931

    Hyra barnkläder?

    Jag har tre barn i åldrarna 7-11 år.

    Vi ska spendera en månad i Sverige i vinter. Men äger inga vinterkläder!

    Kan säkert låna endel... men så har jag hört att det går att hyra!?

    Hur funkar det?

    Vilket företag är bäst/billigast?

    Går det att hyra gör endast en månad?

    Hur man ett helt paket (overall, skor, mössa, vantar, underställ)?

    Jag vill gärna veta mer! :)

  • Svar på tråden Hyra barnkläder?
  • Fri 24 Jul 2020 10:01
    #1

    Aldrig hört talas om. Du kan hyra pjäxor och sånt vid skidbackar om ni ska vara i typ Åre men inga kläder.

    Köp billigt på secondhand eller via annons på Facebook dit ni ska. Det är inte säkert att det är varken snö eller särskilt kallt när ni kommer så köp kläder på plats.

  • Fri 24 Jul 2020 10:59
    #2

    Nu beror det ju på vart i landet ni ska. Jag bor i Stockholm och den här delan av landet har haft väldigt milda vintrar senaste åren. Inte så många dagar med flera minus precis och knappt någon snö, bara någon vecka per vinter. Köp kläder när ni kommer hit och utifrån behov och vad ni ska göra. Ska ni åka skidor dock så kan det ju vara en god ide att köpa innan. Kolla då second hand. Tradera är bra dock inte så många som skickar till utlandet men ni kanske har någon i Sverige som det kan skickas till. 

  • Anonym (U)
    Fri 24 Jul 2020 11:06
    #3

    Är vällllldddiiggt långt dit. Tror ni hinner fixa tills dess 

  • Fri 24 Jul 2020 11:31
    #4

    Vad jag vet går det inte att hyra barnkläder, de som startat sådana företag har slutat skicka reklam för det.
    Vad jag vet finns de inte kvar.

    Annars skulle jag kolla tradera eller FB market. Finns ju massor till billiga priser  och det är fina kläder.

  • Anonym (Hyser­)
    Fri 24 Jul 2020 22:01
    #5

    Tror du kanske tänker på Hyber? Tveksamt om de hyr ut för så kort tid dock. Fråga dem!

  • Fri 24 Jul 2020 22:45
    #6
    Fjäril kär skrev 2020-07-24 10:01:06 följande:

    Aldrig hört talas om. Du kan hyra pjäxor och sånt vid skidbackar om ni ska vara i typ Åre men inga kläder.

    Köp billigt på secondhand eller via annons på Facebook dit ni ska. Det är inte säkert att det är varken snö eller särskilt kallt när ni kommer så köp kläder på plats.


    Jo, Åre har uthyrning av kläder också
  • Sat 25 Jul 2020 00:29
    #7
    +1

    Nog bättre att köpa/leta gratiskläder på facebook + blocket + tradera.

  • Anonym (PoP)
    Sat 25 Jul 2020 20:09
    #8

    Har läst att polarn och pyret hyr ut kläder via hyber. Har tyvärr inte koll hur länge, villkor osv.

  • Anonym (-)
    Wed 29 Jul 2020 07:04
    #9

    Ska ni inte högre än norr om Sthlm/Örebro/Karlstad så lär ni knappast behöva vinterkläder.

    Då räcker det med en varm tröja under en jacka och ev. strumpbyxor under byxorna.

    Vet inte hur de gör i det sk -Norrland- (dvs. allt ovanför Sthlm/Örebro/Karlstad - ev. allt norr om dalarna, beroende på vem du frågar. I min värld är även dalarna Norrland ).

    Ibland får vi dock snö från mittenbältet och nedåt (ja, jag lägger Sveriges mitten i den något krokiga linjen mellan Sthlm, Västerås, Örebro, Karlstad). Då kan det vara bra med något vattentåligt ovanpå tröjan och byxorna, förutsatt att man vill åka pulka eller skidor. Men ska man bara gå så behövs inga vinterkläder.

  • Anonym (TS)
    Wed 29 Jul 2020 07:59
    #10

    Tack f svar!!

    Frågade ju egentligen inte om vi BORDE införskaffa vinterkläder. Utan om det går att hyra. ;) För varma och snötåliga vinterkläder ska vi ABSOLUT ha!

    Och skidor, pulka och skridskor ska vi absolut åka - om vi så ska resa land å rike runt f att hitta det!!

    Hyra ytterkläder känns smidigast och troligen billigast (om vi inte kan låna). Hoppas på Hyber! Får se! (Tack för tips!)

    Vill inte ägna hela första veckan åt att leta billiga/bra kläder åt oss alla.

    Att köpa second hand är ju bra, men tar tid och blir inte alltid rätt. Smidigare å mer tillförlitligt att beställa frpn väletablerat företag. Att köpa allt nytt blir för DYRT!!

  • Anonym (M)
    Wed 29 Jul 2020 08:07
    #11

    Har hyrt från hyber förra året och tyckte de funkade bra. Då var det skalkläder och vindfleece. De hyr även ut overaller o så men tror man måste hyra under ett bestämt antal månader. Minns inte hur många

  • PeaceD­uke
    Tue 15 Sep 2020 12:21
    #12

    Jag har samma problem och det stör mig

  • PeaceD­uke
    Mon 5 Oct 2020 11:39
    #13
    ag köpte dem för två år sedan för att reparera vår familjestuga, nu vill jag uppdatera översynen.
Svar på tråden Hyra barnkläder?