• Anonym (Gaston)

    Kvinnor och hyckleri

    Har du varit med om att kvinnor talar om för dig hur kvinnor tänker?
    Vad kvinnor vill ha?
    Och så berättar de för dig hur du ska göra med kvinnor?
    Har de sagt hur du ska tänka angående kvinnor?

    En ögonöppnare sen är när du ser hur samma kvinnor tänker, vad de vill ha, hur de beter sig med män, och hur männen beter sig mot dom.

    Det verkar ju inte alls vara som dom sa... Obestämd

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor och hyckleri
  • Xzx
    Anonym (Gaston) skrev 2020-07-24 11:12:35 följande:

    Har du varit med om att kvinnor talar om för dig hur kvinnor tänker?
    Vad kvinnor vill ha?
    Och så berättar de för dig hur du ska göra med kvinnor?
    Har de sagt hur du ska tänka angående kvinnor?

    En ögonöppnare sen är när du ser hur samma kvinnor tänker, vad de vill ha, hur de beter sig med män, och hur männen beter sig mot dom.

    Det verkar ju inte alls vara som dom sa... Obestämd


    Ditt problem är att du ser kvinnor som en homogen grupp - och inte individer.
  • Konservativ

    Alla hycklar. Vänster och höger, kvinnor och män, indianer och vita. Alla. Alla utom fanatiker. Om Hitler hade dött 1935 så hade Göring tagit makten och det hade inte blivit krig för han brydde sig inte så mycket, han var en hycklare.

  • Anonym (Sara)

    Nej, det har jag aldrig varit med om. Hår inte varit med om attmän talar om vad män vill ha heller, i verkliga livet. På nätet, tex här på FLfinns det ju gottom sådant däremot, men då vet jag ju förstås inte om folk lever som de lär.

  • Anonym (Skam)

    Snälla skaffa dig ett liv. Kom igen, varför är alla incell-män såhär? Totalt efterblivna socialt. Kvinnor är inget mysterium som måste lösas. Det är inte kvinnornas fel att du är totalt värdelös på att läsa av folk. Snälla, grow a dick!

  • Anonym (Tuppis)

    Nä jag tror ts har alldeles rätt. Alla kvinnor tycker om samma, tex pasta med grädde, massage på ett visst sätt, viskningar i örat, husvagnssemester och sex i skogen med risk för att bli påkomna. Jag har läst det här på fl så då måste det ju vara så och det roliga i kråksången är att jag gillar samma saker så kvinnor, jag älskar er!!!

  • Anonym (Gaston)
    Anonym (Sara) skrev 2020-07-24 11:22:26 följande:

    Nej, det har jag aldrig varit med om. Hår inte varit med om attmän talar om vad män vill ha heller, i verkliga livet. På nätet, tex här på FLfinns det ju gottom sådant däremot, men då vet jag ju förstås inte om folk lever som de lär.


    Jag tror det är vanligare att män upplever sånt här från kvinnor, än kvinnor gör.
    Det har jag gjort i alla fall, och oftast IRL.
  • Anonym (B)
    Anonym (Gaston) skrev 2020-07-24 12:43:13 följande:

    Jag tror det är vanligare att män upplever sånt här från kvinnor, än kvinnor gör.

    Det har jag gjort i alla fall, och oftast IRL.


    Vad en person upplever i sin omgivning är inte nödvändigtvis vad som gäller generellt.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Gaston) skrev 2020-07-24 12:43:13 följande:

    Jag tror det är vanligare att män upplever sånt här från kvinnor, än kvinnor gör.

    Det har jag gjort i alla fall, och oftast IRL.


    Jag har dock aldrig hört en kvinna ge en man såna råd heller irl. Men det innebär förstås inte att det i te förekommer.

    Men sen är det nog generellt så att inte alla lever som de lär. En del kan nog ge råd som de tror passar in för andra även om de inte passar in på en själv.

    Men generellt ska man nog akta sig för råd av typen "män gillar" och "kvinnor gillar" eftersom såväl män som kvinnor består av en mängd individer. Just därför kan ju ett råd vara bra även om det inte passar den som själv ger rådet för övrigt.
  • Anonym (Gaston)
    Anonym (Sara) skrev 2020-07-24 13:09:28 följande:
    Jag har dock aldrig hört en kvinna ge en man såna råd heller irl. Men det innebär förstås inte att det i te förekommer.

    Men sen är det nog generellt så att inte alla lever som de lär. En del kan nog ge råd som de tror passar in för andra även om de inte passar in på en själv.

    Men generellt ska man nog akta sig för råd av typen "män gillar" och "kvinnor gillar" eftersom såväl män som kvinnor består av en mängd individer. Just därför kan ju ett råd vara bra även om det inte passar den som själv ger rådet för övrigt.
    Jag tror oftast att när kvinnor ger män såna råd så är det bara dom två där.
    Därför är det sällan som kvinnor hör andra kvinnor ge män såna råd.

    Jag tycker ofta att kvinnor talar om för män hur kvinnor är, vad kvinnor gillar, vad kvinnor tycker att män ska göra osv.
  • Anonym (Nej)

    Nä. Däremot har jag ofta hört hur män talar om för kvinnor hur kvinnor tänker och fungerar. På FL. Hoppas att det är samma person. Annars blir jag orolig.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-24 16:07:24 följande:

    Nä. Däremot har jag ofta hört hur män talar om för kvinnor hur kvinnor tänker och fungerar. På FL. Hoppas att det är samma person. Annars blir jag orolig.


    Ja det fenomenet har jag också bara stött på på FL sen tonåren. Hoppas att inte det heller är allt för vanligt, liksom det beteende som ts beskriver.
  • Anonym (G)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-24 16:07:24 följande:
    Nä. Däremot har jag ofta hört hur män talar om för kvinnor hur kvinnor tänker och fungerar. På FL. Hoppas att det är samma person. Annars blir jag orolig.
    Sant
  • Anonym (Pow)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-24 16:07:24 följande:

    Nä. Däremot har jag ofta hört hur män talar om för kvinnor hur kvinnor tänker och fungerar. På FL. Hoppas att det är samma person. Annars blir jag orolig.


    Ja, känner samma sak. I synnerhet oro för alla unga tjejer som ska växa upp med de männen.
  • Anonym (Dateline)

    Jag kan ge råd utifrån situation, beroende på vilken typ av kvinna eller man personen önskar dra till sig. Sen kan man ta till sig det eller låta bli.

    Mannen som lyssnade på mig blev lyckligt gift och tackar mig varje gång vi ses fortfarande efter sex år.

    Alla har dock inte förmågan att veta sitt eget bästa, eller lyssna.

  • Anonym (Kalkon)

    Jag tror att kvinnor rent generellt föredrar känslor framför sanning. Det vill säga om sanningen låter elak ljuger man istället och säger något som inte är sant, men som får den man pratar med att må bra (för tillfället).

    Samma sak med råd angående kvinnor. Det är därför mäns råd om kvinnor är bättre än kvinnors egna.

Svar på tråden Kvinnor och hyckleri