• Sat 25 Jul 2020 15:17
    673 visningar
    6 svar
    6
    673

    Gravid, Covid positiv

    Hej,

    Känner mig just nu ensammast i världen att testa mig positiv på Covid.

    Jobbar inom sjukvården och fasade över just denna situationen. Jag har fått proppar i lungan pga detta och känner mig så orolig. Inte för mig, utan för fostret. Jag är i vecka 27. Som jag fått det förklarat för mig så finns det inget som säger att fostret blivit smittat, men så fort det är infektioner inblandat blir man ju livrädd att de påverkar barnet.

    Finns det fler som haft Covid? Som har något betryggande att säga?

  • Svar på tråden Gravid, Covid positiv
  • Sat 25 Jul 2020 18:38
    #1

    En vän smittades i slutet av graviditeten. Hon hade lite feber och kände sig trött och förkyld i en vecka. Hon är dessutom diabetiker så hon passades noga av vården. Hon hann pigga på sig lagom till förlossningen och allt gick bra. Barnet är snart två månader och mår fint.

    Ingenting blir ju bättre av att du oroar dig så försök tänka på hur väldigt många barn som fötts under pandemin och ändå har inte "född med covid" blivit en grej och ingenstans är barn i minsta lilla riskgrupp. Det kommer säkert att gå bra! Kram på dig och grattis till bebisen!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Amak
    Sat 25 Jul 2020 18:50
    #2

    https://anthropocene.live/2020/07/18/kan-stora-doser-c-vitamin-radda-covid-19-sjuka/?fbclid=IwAR1162jLDW4-hdpYdvNZEcjPeolwtbVTR9wTseGU_n0qaB1p3mF9xDYoiwo

    Jag tror allt kommer gå bara bra med bebisen. Men läs min länk för jag tror på detta. 

  • Fri 31 Jul 2020 21:42
    #3

    Tack för svaren. Ingen fler som har erfarenheter?

  • Sun 16 Aug 2020 22:08
    #4

    Hur går det för dig? Håller tummarna för att det är bättre

  • Thu 19 Aug 2021 19:33
    #5

    Hej,

    Det slutade med att magen slutade växa och fick gå på täta kontroller. Han beräknades vara mindre än medel. Han ville ut i vecka 36 och ut kom han. Idag är han 10 månader och märker inte att det skulle ha hänt hobom något under perioden jag var sjuk.

  • Skrutt­igtÄpp­le
    Thu 19 Aug 2021 19:43
    #6

    Jag fick covid-19 under min graviditet (i ungefär samma vecka som du). Jag var lindrigt sjuk i ca. 2 veckor och i v. 40+ kom en frisk och pigg liten pojke ut. Jag har hittills inte märkt några som helst tecken på att han skulle ha tagit skada och han är snart 8 månader gammal. Jag hoppas lite på att min sjukdomstid gav bebisen lite antikroppar. Han har hittills varit en väldigt frisk och kry bebis. Inte ens en liten förkylning.

    Skönt att höra att allt gick bra för er :)

Svar på tråden Gravid, Covid positiv