Att uppdatera den andra föräldern
Ja alltså viktiga saker, vårdbesök och annat är ju en självklarhet att jag informerar pappan om.
Men han tycker att det är konstigt att han ska vara den som hör av sig och frågar hur dottern mår och ber om bilder när hon är hos mig (där hon bor).. medans jag tycker att känns konstigt att jag ska vara den som hör av mig från ingenstans, uppdaterar honom varje dag och skickar bilder. Om vi hade haft en tät kontakt annars så antar jag att det skulle ha känts mer naturligt för mig att skicka saker varje dag men nu har vi liksom inte det. Hörs inte alls mellan träffarna. Så min fråga är helt enkelt om det är rättfärdigat av honom att ifrågasätta detta?
Han visar inte jättemycket intresse annars. Om dottern är viktig för honom och om det nu är så viktigt att få bilder så skulle jag vilja att han visar mer intresse, träffar dottern oftare exempelvis. Och inte välja och prioritera annat före. Välja när han vill vara förälder och inte, för det gör han nu. Har jag fel? Vad anser ni? Ska man uppdatera varandra dagligen fastän man gjort slut och är separerade?