• Anonym (Hallå eller?)

Tjejer! Vilken kroppsdel är mest attraktiv till er när ni ser en kille?

Bara för tjejer!

Jag och min man diskuterar här :p

Vilka kroppsdelar tycker ni är mest attraktiv Förutom ansiktet när ni ser en kille.

Själv tyckte jag hans rumpa men då är jag tydligen lesbisk.

A: bröstkorg

B: armar

C: mage

D: rumpa

E: lår

F: vader

• Svar på tråden Tjejer! Vilken kroppsdel är mest attraktiv till er när ni ser en kille?
  • Anonym (sweet dreams)

Fina ögon är bra.
    Lår eller underarmar som man vill sätta tänderna i är bra.

Vackra händer med rena naglar som gärna grejar med något hela tiden är en fördel. Min man måste alltid ha något att fippla med så då kan han lika gärna massera mina händer eller fötter medan vi ser på TV. Jag blir kåt av massage- alla vinner i längden.

• Anonym (Josefina)

Det som fångar min uppmärksamhet när det enbart gäller det yttre hos en kille är:

1) Ögon
    2) Haka (ansikte)
    3) Hår på huvudet ja, jag erkänner jag tycker det är attraktivt med killar som har hår, det behöver absolut inte vara långt, men bara det finns.
    .
    .
    .
    4) Händer, stora, varma händer som gärna får vara lite fåriga/valkiga/ sltna (= händer som "arbetat" och inte bara vänt papper).
    5) Lår med muskler

• Anonym (Hallå eller?)

Bara jag som gillar killrumpor då eller? xD

Ingen som kan titta på en kille som går förbi och tänka vilken snygg rumpa?

• Walker90

Jag kollar först in ansiktet och älskar en stark käklinje, tänk er Luke Evans och Rami Malek.

Jag är väldigt svag för rumpor och älskar att spana in mäns rumpor, det är en stor turn on!

• Anonym (.)

Hela kroppen alltså hållningen , om han går med självförtroende och ser ut att ha koll på läget. Det är A och O

• Anonym (Titti)

Jag ser helheten före detaljerna. Men en fin rumpa är ju inte fel.

• Silverjenny

Det viktigaste är utstrålningen, hållningen och att helheten harmonierar. Vilken kroppsdel jag kikar på är subjektivt, man hittar väl hans mest fördelaktiga och fokuserar på den och jag kan attraheras både av typiskt manligt starkt och muskulöst utseende, men också av androgyna smala killar, nästan lite nerknarkad rockstjärnestil, blek och smal är väldigt sexigt tycker jag ;)

Det enda jag tycker är riktigt oattraktivt är kraftig övervikt och bodybuilders dvs gymkroppar, män får gärna ha muskler men det ska se naturligt ut som om det kommer från fysiskt arbete och/eller en aktiv sportig livsstil.

Ansiktet är det absolut viktigaste och det är väldigt subjektivt vad jag faller för men snälla fina ögon, fin käklinje och ett allmänt vaket intelligent utseende är väl den gemensamma nämnaren för killar jag tittar extra på.

Kroppen tja.. bröstkorgen och snygga armar lägger jag märke till. En stark muskulös rygg och axlar är mums. När jag redan fått upp intresset spanar jag nog in rumpan också, är den liten och fast är det ännu ett plus. Killars ben har jag aldrig tänkt på, för tjejer är benen viktigare och vi accentuerar dem med strumpbyxor och höga klackar men killars ben är bara ett par håriga stolpar som håller uppe resten av kroppen, jag har nog aldrig tänkt att en kille har snygga ben.. de kan ha mer eller mindre kraftiga vader och hos bodybuilders är benen rentav fula men snygga killben nääeh det har jag aldrig lagt märke till ;)

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (.) skrev 2020-07-26 09:48:29 följande:

Hela kroppen alltså hållningen , om han går med självförtroende och ser ut att ha koll på läget. Det är A och O

Hur går man med självförtroende? Fort, långsamt, korta eller långa kliv?
  • Anonym (.)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-07-26 11:15:16 följande:
    Hur går man med självförtroende? Fort, långsamt, korta eller långa kliv?
    Långsamt men med bestämda steg.. som om man vet vart man skall gå. Rak i kroppen och blicken framåt. Svårt förklara
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Hallå eller?) skrev 2020-07-25 23:46:41 följande:

Bara för tjejer!

Jag och min man diskuterar här :p

Vilka kroppsdelar tycker ni är mest attraktiv Förutom ansiktet när ni ser en kille.

Själv tyckte jag hans rumpa men då är jag tydligen lesbisk.

A: bröstkorg

B: armar

C: mage

D: rumpa

E: lår

F: vader

Breda axlar, mysigt kort skägg och fina ögon. Resten personligheten!
  • Anonym (Killrumpa)
    Anonym (Hallå eller?) skrev 2020-07-26 00:31:18 följande:

Bara jag som gillar killrumpor då eller? xD

Ingen som kan titta på en kille som går förbi och tänka vilken snygg rumpa?

De kan man tro, men av egen erfarenhet så är en saftig rumpa ett stort plus i fysiken för tjejer/kvinnor.

Undersökningen som omnämns Här ger mig rätt:

Rumpa

Axlar 

Magrutor

Rumpa och axlar förstår jag, tjejer verkar ofta gilla killar med breda axlar osv men magrutor trodde jag slutade va coolt efter grundskolan...

• Anonym (Ha)
    Anonym (Hallå eller?) skrev 2020-07-25 23:46:41 följande:

Själv tyckte jag hans rumpa men då är jag tydligen lesbisk

I så fall finns VÄLDIGT många lesbiska
Svar på tråden Tjejer! Vilken kroppsdel är mest attraktiv till er när ni ser en kille?