• Anonym (kaffedraken)

"Han/hon är inte intresserad"

Om en nära bekant till dig, eller ett syskon, berättade om en tjej, eller kille, de hade blivit förälskade i, skulle du då säga att personen de är förälskade i, inte är intresserad?
    Du har aldrig träffat personen.

Jag läste om det på andra ställen, och de tyckte också att det var ett asshole-beteende att säga så, och de förstod det inte heller.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Han/hon är inte intresserad"
  • Anonym (kvinna)

Det beror ju på. Hade jag fått berättat för mig att personen betedde sig på ett sätt som inte alls utstrålade intresse så hade jag sagt det. Självklart hade jag inte sagt "hen är inte intresserad" eller "hen är intresserad" utan att veta något om hur personen betett sig eftersom jag då inte ens kunnat gissa mig till det..

• Anonym (Em)

Ja, precis så sa jag till min bror när han hade förälskat sig i en nästan 20 år yngre tjej. Det var så uppenbart att hon inte kände samma sak för honom, men han hade svårt att inse det. Utan att ha träffat tjejen visste jag att det inte fanns någon kemi mellan dem. Trots att det var ett bra tag jag berättade det för honom har han svårt att inse hur det ligger till.

• Anonym (S)

Som ovan säger beror ju på vad som beskrivs och hur frågan ställts. Men om jag hade sagt något åt det hållet hade jag definitivt amvänt ett språkbruk av typen "det skulle jag tolka som" eller "det verkar inte som". Jag skulle inte uttalat mig tvärsäkert .

Jag brukar dock inte prata om såna saker med mina syskon. Men om jag lyfter något med någon och får svar som jag inte tyckerär trevliga undviker jag att ta upp liknande frågor med den personen igen. Alla passar inte attdiskutera alla frågor med.

• Anonym (Lisa)

Du måste släppa detta och gå vidare. Hurdan relation vill du ha till din syster? Hurdan relation vill hon ha till dig? Hur ska ni hitta ett sätt att umgås där ingen av er blir sårad?

Svar på tråden "Han/hon är inte intresserad"