• Sun 26 Jul 2020 10:18
    295 visningar
    4 svar
    4
    295

    MF på gång? :( Symptom avtar och inget starkare streck

    Fick ett plus för en vecka sedan på BIM-3/4 och är nu på BIM+2/3 och igår började mina symptom avta. Har tidigare känt mig svullen, kissat oftare, haft känsliga bröst och lite kramper i nedre delen av magen. Nu är det enbart pyttelite känsliga bröst men inget mer.. Mina teststreck ser inte ut att bli speciellt starkare

    heller. Någon som har erfarenhet? :( Alla tester är tagna med andra morgonurinet och bilden är tagen inom tidsgränsen..
     TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-26 10:18
    De har alltså inte blivit mörkare typ alls sen den 22/7..

  • Svar på tråden MF på gång? :( Symptom avtar och inget starkare streck
  • Mon 7 Sep 2020 10:31
    #1

    Hur gick det för dig?

  • Mon 7 Sep 2020 15:58
    #2
    S9191 skrev 2020-09-07 10:31:20 följande:

    Hur gick det för dig?


    Mitt teststreck blev lite starkare sen och i v7 kom illamåendet. Va och såg bebisen idag i V.10+5 och allt går som det ska! :)
  • Mon 7 Sep 2020 17:27
    #3

    För mig var det likadant. Mina test var starka men de blev inte starkare. Sen läste jag mig till hook-metoden, vilket typ innebär att man har för mycket hcg för testen att reagera på så då blir de istället svagare. Tips var att spä ut med vatten för att komma ner i en bra koncentration hcg. Dessa test tog jag idag på 6+6, det svaga är doppat i endast urin och det starka är doppat i samma urin som är utspätt med vatten. :) men vad skönt att du, ts, har varit på ultraljud! :D jag har mitt VUL på onsdag i vecka 8 (7+1). Var på ett 5+0 med men det var bara för ett tidigare utomkvedshavandeskap så man ville se att det satt rätt, men det var för tidigt för att se nåt foster. Men eftersom jag haft ett tidigare MA med så fick jag ett till VUL 2 veckor senare, som är på onsdag! Väldigt spänd! :)

    Här är mina test som jag gjorde hook-metoden med.

  • Thu 10 Sep 2020 08:34
    #4
    Tusse89 skrev 2020-07-26 10:18:10 följande:

    Fick ett plus för en vecka sedan på BIM-3/4 och är nu på BIM+2/3 och igår började mina symptom avta. Har tidigare känt mig svullen, kissat oftare, haft känsliga bröst och lite kramper i nedre delen av magen. Nu är det enbart pyttelite känsliga bröst men inget mer.. Mina teststreck ser inte ut att bli speciellt starkare

    heller. Någon som har erfarenhet? :( Alla tester är tagna med andra morgonurinet och bilden är tagen inom tidsgränsen..

     TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-26 10:18

    De har alltså inte blivit mörkare typ alls sen den 22/7..


    Jag har preciiiiis som du! Jag hoppas så att det kommer gå bra även för mig. Inga symptom, bara lite mensvärk och den har man ju hatat(!) under tiden man försökt få till en graviditet... innan bim hade jag ådriga och ömma bröst. Det försvann från en minut till en annan igår på bim+2.
Svar på tråden MF på gång? :( Symptom avtar och inget starkare streck