• Anonym (Trött)

När kommer er mens vid utebliven ägglossning?

Vet att alla kroppar är olika, men man förlorar ju ingenting på att fråga ändå.

Hade ingen ägglossning denna månad, skulle egentligen få mensen i onsdags, men är på BIM+4 nu utan några tecken på mens. Försöker bli gravid och har redan lång cykel så det känns ju sådär.

Min fråga är hur försenad mensen brukar bli för er vid utebliven ägglossning? Eller hoppar den över en månad bara? Läste nämligen att det sistnämda inte var ovanligt.

• Svar på tråden När kommer er mens vid utebliven ägglossning?
  • Anonym (K)
    Anonym (Trött) skrev 2020-07-26 22:23:39 följande:

Vet att alla kroppar är olika, men man förlorar ju ingenting på att fråga ändå.

Hade ingen ägglossning denna månad, skulle egentligen få mensen i onsdags, men är på BIM+4 nu utan några tecken på mens. Försöker bli gravid och har redan lång cykel så det känns ju sådär.

Min fråga är hur försenad mensen brukar bli för er vid utebliven ägglossning? Eller hoppar den över en månad bara? Läste nämligen att det sistnämda inte var ovanligt.

Jag har haft några anovulatoriska cykler (tempar så man ser det enkelt) och då har mensen kommit, fast sent och inte lika mkt som en vanligt mens. Runt cd 38-40
  • Anonym (Trött)
    Anonym (K) skrev 2020-07-27 07:02:25 följande:

Jag har haft några anovulatoriska cykler (tempar så man ser det enkelt) och då har mensen kommit, fast sent och inte lika mkt som en vanligt mens. Runt cd 38-40

Hur långa cykler har du annars vanligtvis?

Är på cd 40 idag, bim+6 och fortfarande inga tecken. Så typiskt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Trött) skrev 2020-07-28 12:55:18 följande:

Hur långa cykler har du annars vanligtvis?

Är på cd 40 idag, bim+6 och fortfarande inga tecken. Så typiskt.

Har du tempat så att du kan se att du fått anovulatorisk cykel? Annars kanske du bara får jättesen äl? Eller brukar du ha regelbundna cykler?:)

lite olika men runt 30-35 dagar
  • Anonym (Trött)
    Anonym (K) skrev 2020-07-28 16:24:58 följande:

Har du tempat så att du kan se att du fått anovulatorisk cykel? Annars kanske du bara får jättesen äl? Eller brukar du ha regelbundna cykler?:)

lite olika men runt 30-35 dagar

Jag tempade och fick även positiva ägglossningstest, men ingen ägglossning.
  • Wqyu

Hur gick det för dig ?Trött??

Jag var hos gyn i måndags (cd 24) och fick veta att jag inte ägglossat, trots temphöjning och positivt LH. Funderar också på om mensen kommer att komma och om den är sen, blir nästa cykel helt förskjuten då?

• Anonym (Hopp)
    Wqyu skrev 2021-06-30 20:07:00 följande:

Hur gick det för dig ?Trött??

Jag var hos gyn i måndags (cd 24) och fick veta att jag inte ägglossat, trots temphöjning och positivt LH. Funderar också på om mensen kommer att komma och om den är sen, blir nästa cykel helt förskjuten då?

När mensen har hoppat för mig så kom den nästan i tid månaden efter. Det kunde vara en dag eller en veckas skillnad.
  • Wqyu

Det visade sig att jag var gravid och förmodligen hade ägget redan fäst i livmodern när jag gjorde ultraljud och därför sågs inget ägg????

Svar på tråden När kommer er mens vid utebliven ägglossning?