• Anonym (GodSaysNo)

    Man: Vet du hur kvinnor tänker?

    Och hur kvinnor fungerar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man: Vet du hur kvinnor tänker?
  • Anonym (Tuppis)

    En till som buntar ihop alla till en homogen grupp och tänker att alla funkar likadant. Vore ju faktiskt ganska enkelt om det är så när man söker partner... Eller hur tänkte du ts?

  • Solstolle38

    Den man som säger att han vet hur kvinnor tänker ljuger. Den man som förstår hur kvinnor tänker borde få nobelpriset i någonting.

  • Tukt

    Fucking kvinna, liksom! De är ju som en helt egen art, inte att betrakta som en en fucking människa liksom.

  • Anonym (Tuppis)
    Solstolle38 skrev 2020-07-27 14:37:58 följande:

    Den man som säger att han vet hur kvinnor tänker ljuger. Den man som förstår hur kvinnor tänker borde få nobelpriset i någonting.


    Fast å andra sidan så sa mitt ex ofta att hon inte förstod hur jag gjorde eller inte gjorde, sa då att jag inte förstår hur hon tänkte eller inte tänkte....
  • Anonym (Species)

    Smarta kvinnor berättar inte vad de tänker. Dels för att det vore otaktiskt och dels för att många män skulle bli vettskrämda då.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-07-27 14:36:30 följande:

    En till som buntar ihop alla till en homogen grupp och tänker att alla funkar likadant. Vore ju faktiskt ganska enkelt om det är så när man söker partner... Eller hur tänkte du ts?


    Men kvinnor överlag funkar ganska likt om man jämför med män.

    I grund och botten kan man börja här: En kvinna är en person och bara där är väldigt många väldigt dåliga, på hur man är mot andra personer.

    Folk är väldigt duktiga på att komma överens med personer som tycker samma sak som dem eller som har samma intresse men inte med andra. Så vi kan som sagt börja där, vill man förstå människor så ska man behandla dem som en person och se på dem som en person.

    Sedan det som skiljer en kvinna från en man är hur mycket de använder och förlitar sig på deras känslor. Det innebär i sin tur för att få som du vill så gäller det inte att övertala till att det ska vara rätt med logik, använd känslor. "Jag känner", "hur hade du känt".

    Sedan så vill alla bli bekräftade, det gäller alla personer. Man vill känna sig duktig på något och ha sin plats. Men för en man så är en av de kraftfullaste sätten att få han att må bra är att boosta hans ego.

    En kvinna är att få henne att känna sig sedd. En kvinna gillar ofta att göra saker för sin partner eller sina vänner i större utsträckning än en kille. Det kan vara något så enkelt som om hon kollar i ens strumplåda och det är ordning så kan hon ta de som bara ligger löst och lägga ihop dem i par. DET vill hon att du ska märka och tacka henne för.

    Men det förlorar helt sitt värde om hon måste poängtera det för dig. Hon vill helt enkelt känna sig sedd och att hon har tagit hand om dig och att du uppskattar det.

    En man vill i sin tur få beröm om han gjort något som han förtjänar att få beröm för. En man är inte lika känslig och kan klara sig betydligt mycket längre på beröm än en kvinna och kan lätt också bli lite för självsäker vilket gör det lätt för en kvinna att både "make or break a man"

    Det är en hel vetenskap det här och jag är bara 23. Men jag tycker det är väldigt kul att se på det hela objektivt och lära mig och nuförtiden om jag går in för det så brukar jag lyckas väldigt bra i att få kvinnor att må bra. Lite synd bara för många kvinnor vet inte hur man får en man att känna sig som en man och det leder till krossade hjärtan...
Svar på tråden Man: Vet du hur kvinnor tänker?