• Anonym

    Hur stor är chansen att bli gravid via IVF och föda ett fullgånget barn med dessa förutsättningar?

    Om man har en kronisk infektion i livmodern. Hur stor är då chansen? Jag läste att det kan både göra det svårt för ett ägg att fästa och även öka risken för missfall.

  • Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid via IVF och föda ett fullgånget barn med dessa förutsättningar?
  • Anonym (Hmm...)

    Frågan är om man ens får göra det? Det är ju absolut inte optimal miljö. Utomlands får man inte göra det. Cypern speciellt är experter på just infektioner. Kanske värt vända sig dit.

  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2020-07-27 15:43:07 följande:

    Frågan är om man ens får göra det? Det är ju absolut inte optimal miljö. Utomlands får man inte göra det. Cypern speciellt är experter på just infektioner. Kanske värt vända sig dit.


    Jag har läst om folk här som haft kronisk infektion och som fått göra IVF. Har du någon klinik att rekommendera?
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym skrev 2020-07-27 15:45:11 följande:
    Jag har läst om folk här som haft kronisk infektion och som fått göra IVF. Har du någon klinik att rekommendera?
    Ja, de har säkert fått det för i Sverige är kliniker generösa med vem de behandlar och läkarna tror ofta inte på diverse orsaker till infertilitet och missfall. Av det skälet är det många par som misslyckats upprepade gånger och sen fått söka sig utomlands till slut. Tyvärr har jag dålig koll på kliniker numer- är inte inne i IVF-svängen längre. Rekommenderar Athen-tråden för råd och tips. Fertilitetsguiden på nätet. Och undrar om hon finns kvar den där läkaren som behandlade par för infektioner...? Minns ju tyvärr inte namnet.
  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2020-07-27 15:54:00 följande:

    Ja, de har säkert fått det för i Sverige är kliniker generösa med vem de behandlar och läkarna tror ofta inte på diverse orsaker till infertilitet och missfall. Av det skälet är det många par som misslyckats upprepade gånger och sen fått söka sig utomlands till slut. Tyvärr har jag dålig koll på kliniker numer- är inte inne i IVF-svängen längre. Rekommenderar Athen-tråden för råd och tips. Fertilitetsguiden på nätet. Och undrar om hon finns kvar den där läkaren som behandlade par för infektioner...? Minns ju tyvärr inte namnet.


    Hur upptäcktes infektionerna? Var det via mensblodstest?
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym skrev 2020-07-27 16:53:11 följande:
    Hur upptäcktes infektionerna? Var det via mensblodstest?
    Ja, jag tror det. Eller andra tester. Är inte jätteinsatt så fråga i den tråden så får du bra svar.
  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2020-07-27 15:54:00 följande:

    Ja, de har säkert fått det för i Sverige är kliniker generösa med vem de behandlar och läkarna tror ofta inte på diverse orsaker till infertilitet och missfall. Av det skälet är det många par som misslyckats upprepade gånger och sen fått söka sig utomlands till slut. Tyvärr har jag dålig koll på kliniker numer- är inte inne i IVF-svängen längre. Rekommenderar Athen-tråden för råd och tips. Fertilitetsguiden på nätet. Och undrar om hon finns kvar den där läkaren som behandlade par för infektioner...? Minns ju tyvärr inte namnet.


    Vad heter tråden? Står det vad läkaren heter där? Jobbar läkaren i Sverige eller Athen?
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym skrev 2020-07-27 23:06:09 följande:
    Vad heter tråden? Står det vad läkaren heter där? Jobbar läkaren i Sverige eller Athen?
    Kliniken ligger i Athen. Heter nåt med Athen under svårt bli gravid. Du kan säkert få tips överlag.
  • Anonym
    Anonym (Hmm...) skrev 2020-07-27 15:43:07 följande:

    Frågan är om man ens får göra det? Det är ju absolut inte optimal miljö. Utomlands får man inte göra det. Cypern speciellt är experter på just infektioner. Kanske värt vända sig dit.


    Vad heter kliniken i Cypern som är experter på det?
Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid via IVF och föda ett fullgånget barn med dessa förutsättningar?