• Anonym (Jhgyu)

Ett minnestest

Hej. Någon som gjort s. k. a minnestest på vårdcentralen. Jag ska göra ett p..g.a att jag har blivit så glömsk under en tid. Glömmer saker hela tiden. Någon som gjort ett sånt test och kan berätta hur det gick till och vad du fick för svar. Ska tillägga att jag e ensamstående till 2 barn barn och jobbar heltid. Men har alltid haft stenkoll på saker förut men nu är det precis jag måste skriva ner allt jag ska göra o kommer jag på nåt så måste de göras direkt annars kommer jag glömma det.

• Svar på tråden Ett minnestest
  • Anonym (Anonym)

Välkommen till min värld, så där har jag haft det i 25 år, värre de senaste 10 åren. Jag har aldrig sökt hjälp för det men det beror antagligen på stress, både sådan som man normalt tänker sig som jobb och familjeliv men även skärmlivet.

Fundera på om du har några sådana områden som du behöver rensa upp.

• Anonym (C)

Ett minnestest är ett test där du får bla komma ihåg tre saker, räkna ner med jämna hopp från 100, rita en klocka, vika ett papper enligt instruktioner mm.

Det är vad jag kommer ihåg för uppgifter när jag snabbt var inne hos utredaren under utbildningen.
    Det är inget svårt och du behöver inte oroa dig.

De flesta unga som har problem med att de glömmer är det oftast stressrelaterat.
    Sedan ska du fundera på om du fått en fästing, borrelia är inte att leka med heller.

Allt behöver inte vara demens

Lycka till

• Anonym (Jhgyu)
    Anonym (C) skrev 2020-07-27 19:06:02 följande:

Ett minnestest är ett test där du får bla komma ihåg tre saker, räkna ner med jämna hopp från 100, rita en klocka, vika ett papper enligt instruktioner mm.

Det är vad jag kommer ihåg för uppgifter när jag snabbt var inne hos utredaren under utbildningen.

Det är inget svårt och du behöver inte oroa dig.

De flesta unga som har problem med att de glömmer är det oftast stressrelaterat.

Sedan ska du fundera på om du fått en fästing, borrelia är inte att leka med heller.

Allt behöver inte vara demens

Lycka till

Vad fick du svar på dina tester? Vad gjorde du åt det?
  • Anonym (C)
    Anonym (Jhgyu) skrev 2020-07-27 19:44:58 följande:
    Vad fick du svar på dina tester? Vad gjorde du åt det?
    jag var där under min utbildning för att se vad hon gjorde där, jag var inte där för min egen skull.

Svar på tråden Ett minnestest