• Badankan

Upp eller ner i vikt efter att ha slutat med p-piller?

Hej,
    Undrar bara om någon märkt någon viktminskning eller viktuppgång efter att ha slutat med sina p-piller/mini-piller?
    Bör man kanske tänka efter extra noga vad man äter nu när man slutat med mini-pillerna?

• Svar på tråden Upp eller ner i vikt efter att ha slutat med p-piller?
  • Annelie K

Jag gick nog upp något kilo... Men inte så att det märks speciellt, mer än att jag känner det.

• Den mysiga

Jag gick faktiskt upp i vikt nu när jag tänker på det i efterhand. Det var länge sen jag åt p-piller typ 10 år sen!

• Ebba 74

Jag gick upp ca 5 kg, på en och enhalv månad, när jag slutade med p-piller. Jag var inte beredd på det och åt som vanligt. Nu efteråt så önskar jag att jag hade varit lite mer försiktig med godis.

• Salsan

Precis när jag slutat gick jag ner något kilo, men sen efter ca 3 månader gick jag upp ett par Men hur mycket som beror på p-piller och hur mycket som har andra orsaker vill jag inte spekulera i.

• bubbelmaja

Mycket spännande fråga!! Slutade nyligen själv. Jag har lyckats gå ner 3-4 kg den senaste månaden och vill inte gå upp igen. Men så fort jag slutade (i torsdags skulle jag tagit en ny karta) började det bli svårare att stå emot suget. Undrar vad det handlar om när man går upp i vikt, större sug och svårare att stå emot eller något man inte kan rå över!?

• Krokodilen

Jag har gått upp ca 4-5kg sedan jag slutade och fick dessutom massor av finnar....inte kul.... har inte haft några på väldigt många år...ser nu ut som en tonåring igen...

• sombla

Samma har... Jag har ocksa gatt upp ca 5 kilo och fatt finnar pa halsen och ryggen. Jag har aldrig haft det forut. Jobbigt!

• FIAPIA

5! kg UPP, utan att ha förändrat matvanorna. Skyller allt på p-piller stoppet.

• Aiwendil

18 kg upp sen oktober.
    Beror kanske inte bara på det (verkar ju konstigt) men jag vet inte.
    Har inte ätit annorlunda än innan så.. ja, jag vet inte

Svar på tråden Upp eller ner i vikt efter att ha slutat med p-piller?