• Anonym (TS)
    Tue 28 Jul 2020 15:25
    1431 visningar
    24 svar
    24
    1431

    Vill du egentligen lämna din partner men håller tyst om det ett tag till? Varför?

    Som rubriken lyder.

    Min partner vet inte, jag är nog tyst ett par år till. Antar att det finns fler? Har du en plan? Vad ska göras först? Vet någon annan att du planerar skilsmässa och vad tycker de om saken?

  • Svar på tråden Vill du egentligen lämna din partner men håller tyst om det ett tag till? Varför?
  • Anonym (...)
    Tue 28 Jul 2020 17:13
    #1

    Varför?

    Jag har en kompis som ska köpa hus med sin fru. Han har sagt att han stannar max 2 år sedan blir det skilsmässa och flytt. Han är kär i någon annan men vill göra detta för familjen. Hon vet ingenting.

    Jättekonstigt enligt mig!

  • Anonym (Peter­)
    Tue 28 Jul 2020 18:27
    #2
    Anonym (...) skrev 2020-07-28 17:13:38 följande:

    Varför?

    Jag har en kompis som ska köpa hus med sin fru. Han har sagt att han stannar max 2 år sedan blir det skilsmässa och flytt. Han är kär i någon annan men vill göra detta för familjen. Hon vet ingenting.

    Jättekonstigt enligt mig!


    Hahaha, och den går älskarinnan på?
  • Anonym (Nej)
    Tue 28 Jul 2020 18:31
    #3

    Min pappa levde så och min storebror lever så nu.

    Livet är för kort för att göra så och även för egocentriskt mot sig själv samt den man lever med.

    Om man säger att man gör det för barnens skull så tror jag ibland att vissa har det som ursäkt till att dom inte vågar.

    Många barn växer upp där föräldrar har separerat och så länge föräldrarna kan hålla god ton sinsemellan så brukar det gå rätt bra för barnen

  • Anonym (...)
    Tue 28 Jul 2020 18:34
    #4
    Anonym (Peter) skrev 2020-07-28 18:27:33 följande:

    Hahaha, och den går älskarinnan på?


    Det är ingen älskarinna inblandad...
  • Anonym (Nästa­n)
    Wed 29 Jul 2020 15:23
    #5
    +1

    Jag var nog påväg mot separation i ett par år och hade bestämt mig 3-4 månader innan jag tog tag i det.

    Fram tills jag bestämt mig fanns det ändå tankar om att stanna kvar, hoppas på förbättring och sånt. När jag väl bestämde mig så kände jag att jag tänkte på mig själv som ensam i mina framtidsplaner och då visste jag att det var vad jag ville. Jag tog upp det någon dag efter att min partner hade varit hotfull på riktigt för första gången mot mig och vårt barn. Annars hade det nog dröjt längre innan jag tog tag i det.

  • Anonym (Heidi­)
    Wed 29 Jul 2020 18:56
    #6

    Jag vill egentligen inte lämna min partner o håller mig kvar ett tag till för jag hoppas på ett mirakel o älskar min man fortfarande men det går inte så mycket längre. Han favoriserar sitt barn sen en tidigare relation på ett sätt som inte är okej, både känslomässigt o ekonomiskt. Det har gjort ont i mig men droppen är nu när vår yngsta frågar mig varför pappa är så snäll mot syskonet men skäller på henne. Har inga ursäkter till att stanna kvar.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 29 Jul 2020 22:43
    #7
    Anonym (...) skrev 2020-07-28 17:13:38 följande:

    Varför?

    Jag har en kompis som ska köpa hus med sin fru. Han har sagt att han stannar max 2 år sedan blir det skilsmässa och flytt. Han är kär i någon annan men vill göra detta för familjen. Hon vet ingenting.

    Jättekonstigt enligt mig!


    Jättekonstigt att göra något bra för sin familj..?

    Jag vill inte bli bostadslös och skuldsatt, ska dessutom plugga nu.
  • Anonym (...)
    Wed 29 Jul 2020 22:48
    #8
    Anonym (TS) skrev 2020-07-29 22:43:14 följande:

    Jättekonstigt att göra något bra för sin familj..?

    Jag vill inte bli bostadslös och skuldsatt, ska dessutom plugga nu.


    Men är det bra när man lurar dom att tro att det är något det inte är?

    Du lurar och utnyttjar din partner för egen vinning, det är också jättekonstigt i mina ögon!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 29 Jul 2020 22:51
    #9
    Anonym (...) skrev 2020-07-29 22:48:46 följande:

    Men är det bra när man lurar dom att tro att det är något det inte är?

    Du lurar och utnyttjar din partner för egen vinning, det är också jättekonstigt i mina ögon!


    Det är nog samma lika. Min partner vet definitivt att det inte är bra. Jag går ju inte runt och är lycklig direkt.
  • Anonym (...)
    Wed 29 Jul 2020 23:03
    #10
    Anonym (TS) skrev 2020-07-29 22:51:58 följande:

    Det är nog samma lika. Min partner vet definitivt att det inte är bra. Jag går ju inte runt och är lycklig direkt.


    Då är det ju lite en annan sak, den trista vardagen rullar bara på...
Svar på tråden Vill du egentligen lämna din partner men håller tyst om det ett tag till? Varför?