• Anonym (MA)
    Tue 28 Jul 2020 23:18
    402 visningar
    6 svar
    6
    402

    Hur länge hcg

    Hur länge efter missfall har man hcg kvar?

    Fick mf för strax över 2 veckor sedan och slutade blöda för ca 1 vecka sedan.

    Fick ingen info av sjukhuset alls om något ( blev inlagd pga blodförlust)

    Är det troligt att jag har hormoner kvar trots att jag absolut inye känner mig gravid?

  • Svar på tråden Hur länge hcg
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 29 Jul 2020 08:22
    #1

    Ja du kan ha hormoner kvar men då ska du kontakta vårdstället som du hade iom missfallet. Jag hade missfall för ett par månader sedan och de gav mig ett test som jag skulle ta två veckor efter, om jag fortfarande hade utslag var det viktigt att höra av sig till gyn, där jag var. Ta ett test och se hur det ser ut.

  • Anonym (MA) Trådstartaren
    Wed 29 Jul 2020 08:28
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-29 08:22:18 följande:

    Ja du kan ha hormoner kvar men då ska du kontakta vårdstället som du hade iom missfallet. Jag hade missfall för ett par månader sedan och de gav mig ett test som jag skulle ta två veckor efter, om jag fortfarande hade utslag var det viktigt att höra av sig till gyn, där jag var. Ta ett test och se hur det ser ut.


    Aha okej tack. Jag fick som sagt ingen info alls har googlat mig till hur man skulle göra undertiden man blödde (tamponger, sex, bad osv)
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 29 Jul 2020 08:32
    #3

    Jag tycker det är väldigt konstigt att de inte berättade något för dig, med tanke på att du till och med var inlagd! Men ta ett test och se, det är bäst just nu. Skönt att du slutat blöda.

  • Anonym (MA) Trådstartaren
    Wed 29 Jul 2020 09:21
    #4

    Det var en svag skugga på gravtestet fortfarande

  • Anonym (MA) Trådstartaren
    Wed 29 Jul 2020 09:25
    #5
  • Anonym (Ma v8)
    Wed 29 Jul 2020 11:54
    #6

    [quote=80551754][quote-nick]Anonym (MA) skrev 2020-07-29 09:25:59 följande:[/quote-nick][/quote]

    Jag hade kvar hcg i 9 veckor.

    Så ditt ser ut att ha sjunkit i normal takt. Mitt streck var jättestarkt efter 2 v.

    Beklagar missfallet! Lycka till framöver

Svar på tråden Hur länge hcg