• Wed 29 Jul 2020 02:38
    3465 visningar
    2 svar
    2
    3465

    Bajsar inte

    Min son på 3månader har sen dag 1 bajsat efter eller under varje måltid, vi har börjat med Niferex (järndroppar) för typ 6 veckor sedan, men dock bara varannan dag då hans mage blivit väldigt kinkig. Han har ändå bajsat några gånger per dag, men sen en vecka tillbaka så har han bara bajsat av sig själv 2 gånger, och igår har det inte kommit någonting, inte ens med hjälp av pysventil, bara små typ harploppar.

    Jag vet de är väldigt olika att vissa barn bara bajsar 1 gång i veckan, och andra 10 gånger per dag, men kan det verkligen svänga så fort?

    Ska nu göra ett uppehåll med dropparna.

  • Svar på tråden Bajsar inte
  • Wed 29 Jul 2020 02:41
    #1

    Min son fick avbryta med sitt niferex och ta lactulose, men det var på läkarens begäran så jag tycker absolut att du ska kontakta bvc/läkare Ang. Detta.

    Min son blev sedan konstaterad komjölkproteinallergiker

  • Wed 29 Jul 2020 02:49
    #2

    Ja, det kan svänga så fort, speciellt om man ändrar något i kosten.


    Jag var tvungen att byta ut ett amningsmål om dagen till modersmjölksersättning när min son var två månader och han fick extrema problem med magen efter det. BVC sade bara att allt var "normalt" trots det. Han hade så ont så att han skrek och vi fick stå och massera och hålla på för att hjälpa honom att få ut bajset när det tog alldeles för många dagar emellan (jag minns inte idag hur många dagar som var okej att gå utan att bajsa för en sådan liten, jag minns bara att han innan dess alltid bajsade ett par gånger per dag, minst.) Det var fruktansvärt eftersom han hade så ont, och vi fick lägga handdukar över hela skötbordet och sätta på oss förkläde eftersom han fick sköta det utan blöja för att det skulle gå och att det sedan blev som en katapult innan det gick och han blev en nöjd och glad bebis igen under några dagar innan det var dags igen. Jag minns fortfarande hur psykiskt stressande det var trots att det har gått 6 år sedan dess.

Svar på tråden Bajsar inte