• MammaMys

    Bim plus 7-10 dgr idag, ingen mens, inget plus (antydningar)???

    Är 41 år och jag och maken har känt för att hinna med ett sista tillskott till vår stora familj.

    Nu är jag på BIM plus 7-10 (brukar ha 25-28 dgr emellan, oftast inte 28).

    Antydningar på billiga testa tidigt tester. Man ser streck väldigt svagt. Strecken blir inte starkare efter dagar av testning. Antingen är jag inte gravid eller så ska det bli missfall snart/alternativt mens väldigt försenad eller tillfälligt utebliven (pga ålder)??

    Har haft mycket besvär med sömnen senaste åren och tagit insomningstablett och även SSRI, Atarax, Stesolid samt även någon övrig medicin i stil med dessa (melatonin, propavan m.m).

    Har haft det kämpigt och har därför inte alltid mått så bra. Samt att mina grunddiagnoser påverkar mycket så klart, GAD, dystemi och tvångsmässig personlighetsstörning.

    För Mig skulle det säkert vara bra om jag fick börja med det lm som doktorn precis ordinerat mot mina grundbesvär, detta för att jag inte ska behöva alla övriga lm. Lyrica.

    Genom lm har jag kunnat leva någorlunda även om jag också känner att de fördärvar mig och att en graviditet skulle rädda mig. Om jag är gravid kommer jag sluta med alla lm utom levaxinet förstås då jag ej har någon sköldkörtel kvar, järntabletter, folsyra och vissa lm för astman. Kanske ett par Alvedon någongång vb samt receptfritt mot eve halsbränna.

    Så detta eve plusset skulle förändra mycket och även om jag blir glad för det så måste jag nog först ta mig igenom en tuff period.

    Kommer inte kunna sova, initialt åtminstone.

    Ångest och oro som inte går att behandla.

    Har också levt med mycket psykosomatiska smärtor som bla Lyrica och Celebra (Selebra?) skulle avhjälpa mig med. Skulle nog ha blivit bättre psykiskt nu eftersom tror jag, har gått igenom något extra jobbigt för en tid sedan, vilket satt hemska spår i mig. Hade just sakta börjat kunna lämna detta till viss del bakom mig.

    Skulle iaf verkligen vilja veta om jag är gravid eller inte.

    Kan hjälpa att köpa ett ClearBlue ist eller? Jag menar i nuläget jobbigt att börja höra av sig till vprden/gyn/kvinnoklinik och börja be om hcgprov el vul.. Antagligen kommer jag väl få svar snaaaart tänker jag?! Plus el blödning? Hur sent kan ett plus komma?

    Så här svaga antydningar kan nästan inte motivera mig till att inte ta insomningstabletter.

Svar på tråden Bim plus 7-10 dgr idag, ingen mens, inget plus (antydningar)???