• jowald

    Graviditetssymtom innan BIM

    Jag har PCO och oregelbunden mens. Men efter min mens 6 juli började jag med rosenrot och slutade med dessa när jag tror att jag hade ägglossning.

    Jag hade flytningar som äggvita, jag var (ursäkta) men väldigt kåt, räckte att min man tog lite på mig så blev jag våt. Jag hade ägglossningssmärta.

    Min BIM är 3/8 och jag tror min ÄL va mellan 19-21.

    Jag har sedan ett par dagar haft en spänning i nedre magen, som svag mensvärk (fast min mensvärk kommer oftast dagen innan mens) mina bröst känns större men spänner bara ibland. Jag är väldigt trött, somnade i soffan igår tillsammans med min son, hungrig men ändå inte sugen på att äta.

    Är det för tidigt att ta ett testa tidigt test eller ska jag ha is i magen och vänta till 3/8. Om jag tar ett testa tidigt test som visar negativt så kan de ändå bli positivt närmre BIM?

  • Svar på tråden Graviditetssymtom innan BIM
  • jowald

    Glömde säga att min mage är så svullen, men de brukar den bli efter ägglossning och innan mens.

  • Trean2021

    Jag tänker att du kan ta ett imorgon med morgonrutiner. Clearblue har ju ett testa tidigt man kan ta 6 dagar före missad mens vilket för dig bör innebära att det kan visa redan nu. Annars skulle jag testa igen på BIM

  • jowald
    Trean2021 skrev 2020-07-29 17:59:04 följande:

    Jag tänker att du kan ta ett imorgon med morgonrutiner. Clearblue har ju ett testa tidigt man kan ta 6 dagar före missad mens vilket för dig bör innebära att det kan visa redan nu. Annars skulle jag testa igen på BIM


    Tack, ska åka och köpa ett clearblue testa tidigt nu ikväll så kan jag ta det imorgon, visar de inget så väntar jag till efter BIM och tar ett då:)
  • jowald
    Trean2021 skrev 2020-07-30 08:13:29 följande:

    Spännande! Du får uppdatera hur det gick sen!


    Testet va negativt.

    Är väl på ÄL+10 eller 11. Läste att man kan få positivt då men de flesta får positivt 5-7 dagar efter det.

    Men jag är så sjukt trött. Plus att till och med min man reagerade igår på hur stora och tunga mina bröst blivit. Och båda sa igår kolla bröstvårtorna, då har dom blivit mer åt de lila hållet i färg och dom är de idag med. Jättekonstigt.

    Men tänker att jag testar inte förrän om typ en vecka om intr mensen dyker upp innan dess.
  • jowald

    Såhär ser testet ut. Jag tycker mig se en ytterst svag linje men jag tror mer att de är den linjen som liksom är där som ska bli färgad om de är positivt, vad tror ni? Påväg att bli positivt eller negativt?

  • jowald
    jowald skrev 2020-07-30 17:37:03 följande:

    Såhär ser testet ut. Jag tycker mig se en ytterst svag linje men jag tror mer att de är den linjen som liksom är där som ska bli färgad om de är positivt, vad tror ni? Påväg att bli positivt eller negativt?


    Glömde bilden

  • jowald
    Trean2021 skrev 2020-07-30 18:47:17 följande:

    Svårt att se på bilden, om det går så kanske avvakta till BIM och ta ett test då!


    Ja de är svårt. Tidigt ikväll så gick jag och en kompis en 8 km runda, efter halva vägen så fick jag så ont i nedre magen och mot blygdbenet. Exakt samma känsla som min foglossning i slutet av förra graviditeten. Men vet du om man kan få så i tidig graviditet?

    Jag tänker avvakta att testa nu till efter bim bara för att va säker.:)
Svar på tråden Graviditetssymtom innan BIM