• Anonym (oturstjejen)

Varför fortsätter han chatta med mig trots tjej

Jag träffade en kille via en dejtingsida och vi chattade väldigt länge då vi bor långt ifrån varandra.

Han var väldigt fin och vi kom nära varandra och pratade mycket.
    Jag började tycka väldigt mycket om honom(som man inte ska göra) men han var väldigt fin och det kändes bra och annorlunda och som vi skulle kunna gilla varandra när vi sågs, vi pratade om hur vi längtade och eftersom vi var väldigt försiktiga och inte pratade om sex sa vi bara att det skulle vara mysigt att pussas.

Månaderna gick och vi fick ställa in vår första planerade dejt (efter nästan 2,5 månad)
    Plötsligt blir han lite frånvarande men han har semester och har mycket för sig. Men tillslut efter många turer kommer det fram att när vår dejt blev inställd så har han gått på dejt med en annan tjej som han pratat med under nästan hela tiden som vi har chattat.

Han lovar (och jag tror honom) att han skulle träffa mig först men när det blev inställt så träffade han henne först (dom bor närmare varandra) 
    Och såklart gillade dom varandra och han kan därför inte gå vidare och träffa mig.
    Jag blir såklart väldigt ledsen då jag ju verkligen ville träffa honom och för att han chattat så mycket med mig och samtidigt någon annan (jag vet att det händer och att jag är naiv)
    Och framförallt över att jag inte fick en chans att träffa honom, tycker han kunde varit schysst och gått på dejt med oss bägge och sen gjort sitt val. Men det kan jag ju inte göra något åt.
    Men sen detta hände har han varit "gullig" (mina vänner fnyser ju dock åt det och säger att han inte är snäll) men jag tycker det.
    Han har fortsatt att chatta med mig nästan varje dag, vissa kvällar har vi chattat i timmar, jag skriver mest att jag är ledsen vill ha lite svar och förklarar hur ledsen och arg han gjort mig. Han ber om ursäkt och skäms.
    Sen har jag lugnat mig lite då o då och då har vi pratat om mitt dejtande och min ledsamhet över att jag tror att jag inte kommer hitta någon.
    Han säger att vi kan fortsätta vara vänner, vilket jag gärna vill när jag väl kan vara det för jag vet att han är en fin människa som bara gjorde bort sig lite.
    Jag har varit med om en del misslyckanden i min dejting och blev därför extra ledsen var som att det blev för mycket den här gången.
    Så säger han plötsligt när jag varit på dejt, "ja vi får väl se hur det går här, lite jobbigt just nu" (vilket han sen tagit tillbaka och sa att det var en sak som sen löste sig men jag undrar varför han sa det) såklart tolkar jag det som en liten hint men han är kille så antagligen vill han bara säga det eftersom det var det.
    När jag sa att jag är ledsen för jag vill ju också pussas så säger han "ja om det gick så skulle jag pussas med dig också" Säger man så om man har en tjej?
    Jag tänker att han måste ju fortsatt gilla mig, chattar i timmar på kvällen, skriver god morgon fast han inte behöver, säger att vi är och ska vara vänner och att han alltid ska svara mig.
    När jag frågar om inte hans tjej kommer bli sur på det säger han "det får hon helt enkelt ta"

Skojade om att jag skulle leta reda på honom o komma dit så sa han (ja det låter ju spännande) säger att jag är fin nästan varje dag och att det bara var otur att han träffade henne. först.
    Det han slutat med är pussemojis (om jag inte ger honom en komplimang då kan dom komma) men jag har ju också nästan slutat med det.
    Jag fattar att jag inte kommer få honom, och jag vet att jag ska ge upp, låta honom vara och helt enkelt bara gå vidare. Fast jag innerst inne bara hoppas dom kommer göra slut och jag bara vill få honom att tycka om mig mer.
    Det är bara ung 3 veckor sedan dom träffades.
    Men jag bara funderar på varför han beter sig som han gör, tycker han ändå om mig? 
    Vet att killar vill ha en tjej kvar i fall att, men borde han inte vara så kär efter 3 veckor att han inte vill chatta med mig hela kvällarna. 
  • Svar på tråden Varför fortsätter han chatta med mig trots tjej
  • Fjäril kär

Han vill ha dig som backup/plan b om det inte håller med henne. Han håller kontakten med dig så du ska fortsätta tycka att han är intresserad.

Det han sysslar med är ju otrohet. Varför vill du ha en sån? Hur hade du känt om det var dig han träffade först och hade den andra på sidan om?

• Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2020-07-29 16:17:54 följande:
    Han vill ha dig som backup/plan b om det inte håller med henne. Han håller kontakten med dig så du ska fortsätta tycka att han är intresserad.

Det han sysslar med är ju otrohet. Varför vill du ha en sån? Hur hade du känt om det var dig han träffade först och hade den andra på sidan om?
    Så tror jag med.
  • Tecum

Dels gillar han dig och ert chattande, dels tycker han synd om dig då du blev "lurad" då det strulade med er träff. Ser är det ingen tvekan om att han också har dig som reserv om det skulle spricka med henne.

Men faktum är att du har bollen. Han har varit ärlig mot dig och varit tydlig med att det inte blir mer så länge han är ihop med den andra. Nu måste du bestämma om du kan leva på hoppet och behålla kontakten som vänner, eller om du ska bryta och gå vidare. Det är inte hans ansvar utan ditt. 

• Anonym (L)

Tolkar de som att han och tjejen inte är ett par än, eftersom att de träffades för tre veckor sedan så det är ju väldigt nytt. Om hon nu inte har godkänt att han skriver med andra/dejtar andra (vilket jag verkligen inte tror) så gör han ju väldigt fel som skriver med dig. Oavsett om det skulle ta slut mellan de två eller inte så kan du ju fråga dig själv om du kan leva med en sådan man. Han kan mycket väl göra samma sak mot dig och hur hade du känt då? Skulle du kunna lita på den här mannen?

Antagligen är han intresserad av dig och han tycker om att skriva med dig och få bekräftelse, men han gillar även tjejen han nyss har träffat så det är ingen idé för honom att lämna henne just nu. Skulle det däremot skita sig mellan dem så vill han att du finns där, som plan B, så att han kan gå över till dig direkt om det skiter sig med den nuvarande tjejen. Det här är min teori.

• Anonym (Helene)

Men alltså... Varför fortsätter du att chatta med honom om han är såhär tydlig med att han vill vara med en annan? Det är ju rätt genomskinligt att han vill ha dig som backup ifall det inte fungerar med den första tjejen. Vill du verkligen bli behandlad så?

Sluta prata med honom och säg att han kan höra av sig om han blir singel igen. Slösa inte flera timmar per dag på någon som inte prioriterar dig.

• smulpaj01

Som andra skrivit, han vet inte om det kommer fungera med tjejen han valde. Hon eller han har ju nyss blivit ett par och kanske tröttnar snart.

Sedan tror jag att han tankar sitt ego också genom din bekräftelse.

• Anonym (been there)

Han snackar med dig för det är en kul grej. Ni har aldrig mötts, det kommer troligen inte ske heller, han har dig som en liten hemlighet. Om det tar slut med den andra tjejen så kommer han träffa någon ny som bor närmare än vad du gör. 

Du ska göra det enda rätta och säga tack och hej nu, det här är inget bra för dig för detta hindra dig från att möta andra + att han verkligen borde sluta eftersom han har tjej! 

• Anonym (oturstjejen)

Vill bara säga att jag såklart inte sitter och väntar på honom. Både chattar med andra och har varit på dejt på senaste tiden.

Att jag fortsatt skriva är bara för att jag är ensam och ledsen och inte hade någon annan att prata med. Behövde också bearbeta allt och få ställa frågorna till honom om varför saker blev som dom blev. Bearbeta att jag inte skulle få träffa honom för det är ganska jobbigt när man har gått upp i någon så mycket som jag tyvärr gjorde.

Jag är nog ganska redo att släppa honom nu.

Men han är konstig för idag skrev han om en helt vanlig sak så väldigt tydligt att han vill ha kontakt och inte bara att han har gått med på att svara på mina meddelanden när jag är ledsen för att han skäms.

• Anonym (oturstjejen)
    Anonym (been there) skrev 2020-07-29 18:12:10 följande:

Han snackar med dig för det är en kul grej. Ni har aldrig mötts, det kommer troligen inte ske heller, han har dig som en liten hemlighet. Om det tar slut med den andra tjejen så kommer han träffa någon ny som bor närmare än vad du gör. 

Du ska göra det enda rätta och säga tack och hej nu, det här är inget bra för dig för detta hindra dig från att möta andra + att han verkligen borde sluta eftersom han har tjej! 

Det är lite komplicerat för eg bor jag närmare men ville inte förklara allt i detalj.
  • Anonym (Backuptjej)

Jag har varit med om en liknande situation. Pratade med en kille i några veckor som bodde i annan stad ca 1 timme bort .

Vi pratade nästan varje dag och ibland flera timmar. Vi bestämde att ses IRL och jag skulle åka till hans stad på lördagen men på torsdagen får jag feber och halsont.

Jag hör av mig och ställer in dejten för när jag blir förkyld så här jag oftast feber i minst 3 dagar (detta var innan coronan).

Han skriver att jag får krya på mig och att vi får bestämma en ny dejt så fort jag blivit frisk igen. Vi fortsätter att prata men efter helgen märker jag att han blir segare på att svara. Jag föreslår en dejt helgen därpå men får som svar att han inte vet om han kan i helgen.

Det går 1 vecka till och han är riktigt seg på att svara och höra av sig. Tillslut frågar jag om han vill ses eller om han tappat intresset.

Då kryper det fram att då vår dejt blev inställd var han på dejt med en annan tjej och han ville se vad som skulle hända mellan dem två men att han och jag kunde fortsätta höras under tiden.

Jag valde att tacka nej till att fortsätta höras. Tråkigt att han inte kunde ha sagt själv att han träffat någon. Jag blev tvungen att dra han ur svaret....

• Jenna8209
    Anonym (oturstjejen) skrev 2020-07-29 18:38:17 följande:

Vill bara säga att jag såklart inte sitter och väntar på honom. Både chattar med andra och har varit på dejt på senaste tiden.

Att jag fortsatt skriva är bara för att jag är ensam och ledsen och inte hade någon annan att prata med. Behövde också bearbeta allt och få ställa frågorna till honom om varför saker blev som dom blev. Bearbeta att jag inte skulle få träffa honom för det är ganska jobbigt när man har gått upp i någon så mycket som jag tyvärr gjorde.

Jag är nog ganska redo att släppa honom nu.

Men han är konstig för idag skrev han om en helt vanlig sak så väldigt tydligt att han vill ha kontakt och inte bara att han har gått med på att svara på mina meddelanden när jag är ledsen för att han skäms.

Varför det blev som det blev?! Han pratade med fler tjejer samtidigt och var på dejt med någon som det klickade med.

Släpp honom nu och svara inte om han hör av sig om några månader då det verkar som du fick starka känslor för honom trots du aldrig träffat honom.

Jag har själv varit i samma situation. Fick kontakt men en kille förra sommaren som bodde 1,5 timme bort. Vi pratade flera gånger per dag i ca 1 månad och tanken var att ses och då bara ha sex (just då var jag inte ute efter något seriöst).

Jag råkar vara i hans stad och vi ses för att ta en öl. Slutar inte med sex men en väldigt trevlig kväll för han var mycket trevligare än jag kunde drömma om.

Vi hörs av efter och jag skriver jag vill ses igen och efter lite tjat från min sida så ses vi 5 veckor senare i min stad. Vi käkar på resturang dock går tiden så fort så blir inge sex utan han får halvspringa till sitt tåg (han skulle upp och jobba dagen efter).

Sen jag är inte intresserad av att ha bara sex med honom utan vill gärna ha lite mer än det. Jag försöker få till en till dejt men han säger att han inte har tid pga mycket på jobbet.

Jag väljer då att avbryta kontakten i november för att jag mår dåligt av att fortsätta ha kontakt med honom då jag gillar honom och är mer intresserad än vad han är.

Jag är ledsen en period och saknar att skriva med honom men ser honom som ett avslutat kapitel.

I april hör han av sig och plötsligt är vi igång och höras nästan varje dag igen. Jag har inga förväntningar om att vi ska ses IRL igen men så i mitten av juni är jag i hans stad för att träffa en gamal kompis och för att slippa åka fram och tillbaka samma dag (1,5 timme)så tar jag in på hotell.

Han hör av sig på kvällen och jag har sagt innan att jag skulle till hans stad men vi hade inte bestämt att ses. Det blir att vi bestämmer oss för att ses samma kväll. Har en lika trevlig kväll som de 2 gångerna vi sågs förra sommaren.

Han gör ett taffat försök innan vi skiljs åt med att erbjuda mig sängplats hos honom men känner inte för att ha ett fylleknull med honom. Han var rätt full då han innan jag kom hunnit med 2-3 öl.

Jag säger något att det får vi ta nästa gång vi ses. Efter vi skiljts åt tackar han för en trevlig kväll och önskat vi kunnat suttit längre och snackat.

Vi fortsätter höras. Han skriver först ibland och ibland är det jag. Han stället frågor osv

2 veckor senare är jag i hans stad igen och även denna gång vet han om det och att jag ska vara där nästan 1 vecka då det varit jag som varit den som tagit inativet tidigare till att ses så tänker jag att nu är det hans tur.

Han hör av sig och pratar om allt möjligt osv men inget förslag om att ses trots min hintar. Han frågar inte ens vilket hotell jag bor på....

Jag skriver samma dag jag ska åka hemåt igen. Varför han kontaktade mig igen i april?

Fick då som svar att han kom och tänka på mig och att han tyckte det var kul att ha kontakt.

Då svarade jag att jag inte visste om jag var så intresserad av att skriva med någon nästan varje dag som inte hade intresse eller tid att ses.

Fick tillbaka ett: Ok du får ha det så bra fick jag som svar.

Jag ångrade genast att jag skrivit det jag skrev så blev lite spamande där jag bad om ursäkt etc

Nu har det gått snart 1 månad och vi hörs av fortfarande med 9 av 10 gånger är det jag som hör av mig först men han svarar oftast rätt fort. Sen när jag tänker att jag ska inte höra av mig mer så skickar han förstås något först sen ibland svarar han väldigt snabbt men ibland kan det ta 2-3 dagar (99% så svarar han alltid något) och jag inväntar tills han svara innan jag skrivet något igen.

Dock har han blivit mer kort svar från honom idag även om han svarade fort så skrev han Nice som svar 3 gånger i rad men då kände jag att ska jag verkligen fortsätta ha kontakt med honom.

Han vet att jag gärna vill ses IRL och kan tänka mig att åka till hans stad för att göra det.

Ska försöka igen att sluta svara honom men svårt eftersom han hör av sig då. Vet att han bara är intresserad av att skriva med mig.

Tex så hörde jag av mig i tisdags och tänkte nu får han höra av sig först och tänkte att det kanske blir nästa vecka först men så hörde han av sig i onsdags vid 17-tiden med en fråga: Hur går det på jobbet?

Sen skrev vi som sagt i eftermiddags jag som hörde av mig men skrev inte mer då han bara svarade nice på det jag skrev men såg att han var online vid 01 så frågsde; Hur var din kväll?

En fråga jag velat haft från honom.....Dock såg jag sen att jag skickade precis när han måste ha loggar ut från messenger.

Jag har sagt till han tidigare att om bägge hade varit intresserad av att ses så hade inte det varit omöjligt och sagt att jag gärna är vän med honom att sex inte är ett måste men fick noll respons på det.

Sagt 2 gånger att han får säga till om han tycker att jag blir jobbig när jag hör av mig men då har han sagt att han inte tycker jag är jobbig så jag får ta honom på orden.

Lite jobbigt då jag vill mer än han så ska försöka låta det rinna ut i sanden nu. Ska åka till hans stad nästa vecka och det vet han om men ingen hint eller förslag om att kanske passa på att ses.
  • Anonym (hm)

Är det ego-bekräftelse du söker ts?

Frågan du bör ställa, varför fortsätter du att skriva med honom och ger komplimanger när han har tjej? Hmm...

• Anonym (oturstjejen)
    Anonym (hm) skrev 2020-08-01 04:54:23 följande:

Är det ego-bekräftelse du söker ts?

Frågan du bör ställa, varför fortsätter du att skriva med honom och ger komplimanger när han har tjej? Hmm...

Som jag skrev så känner jag mig ofta väldigt  ensam och ledsen och saknar någon som är snäll och säger att jag är fin såklart!

Sen får man väl kalla det för ego-bekräftelse om man tycker det. Men jag tror et är väldigt lätt att säga om man inte är personen som sitter ensam..
  • Anonym (oturstjejen)

Vill bara berätta att jag har gått vidare, varit på dejt med en annan kille två gånger och det har klickat bra mellan oss..

Har skrivit några gånger med honom men då bara som vänner och nu inte skrivit på flera dagar så det kommer nog rinna ut i sanden.

Svar på tråden Varför fortsätter han chatta med mig trots tjej