Anonym (oturstjejen) skrev 2020-07-29 18:38:17 följande:
Vill bara säga att jag såklart inte sitter och väntar på honom. Både chattar med andra och har varit på dejt på senaste tiden.
Att jag fortsatt skriva är bara för att jag är ensam och ledsen och inte hade någon annan att prata med. Behövde också bearbeta allt och få ställa frågorna till honom om varför saker blev som dom blev. Bearbeta att jag inte skulle få träffa honom för det är ganska jobbigt när man har gått upp i någon så mycket som jag tyvärr gjorde.
Jag är nog ganska redo att släppa honom nu.
Men han är konstig för idag skrev han om en helt vanlig sak så väldigt tydligt att han vill ha kontakt och inte bara att han har gått med på att svara på mina meddelanden när jag är ledsen för att han skäms.
Varför det blev som det blev?! Han pratade med fler tjejer samtidigt och var på dejt med någon som det klickade med.
Släpp honom nu och svara inte om han hör av sig om några månader då det verkar som du fick starka känslor för honom trots du aldrig träffat honom.
Jag har själv varit i samma situation. Fick kontakt men en kille förra sommaren som bodde 1,5 timme bort. Vi pratade flera gånger per dag i ca 1 månad och tanken var att ses och då bara ha sex (just då var jag inte ute efter något seriöst).
Jag råkar vara i hans stad och vi ses för att ta en öl. Slutar inte med sex men en väldigt trevlig kväll för han var mycket trevligare än jag kunde drömma om.
Vi hörs av efter och jag skriver jag vill ses igen och efter lite tjat från min sida så ses vi 5 veckor senare i min stad. Vi käkar på resturang dock går tiden så fort så blir inge sex utan han får halvspringa till sitt tåg (han skulle upp och jobba dagen efter).
Sen jag är inte intresserad av att ha bara sex med honom utan vill gärna ha lite mer än det. Jag försöker få till en till dejt men han säger att han inte har tid pga mycket på jobbet.
Jag väljer då att avbryta kontakten i november för att jag mår dåligt av att fortsätta ha kontakt med honom då jag gillar honom och är mer intresserad än vad han är.
Jag är ledsen en period och saknar att skriva med honom men ser honom som ett avslutat kapitel.
I april hör han av sig och plötsligt är vi igång och höras nästan varje dag igen. Jag har inga förväntningar om att vi ska ses IRL igen men så i mitten av juni är jag i hans stad för att träffa en gamal kompis och för att slippa åka fram och tillbaka samma dag (1,5 timme)så tar jag in på hotell.
Han hör av sig på kvällen och jag har sagt innan att jag skulle till hans stad men vi hade inte bestämt att ses. Det blir att vi bestämmer oss för att ses samma kväll. Har en lika trevlig kväll som de 2 gångerna vi sågs förra sommaren.
Han gör ett taffat försök innan vi skiljs åt med att erbjuda mig sängplats hos honom men känner inte för att ha ett fylleknull med honom. Han var rätt full då han innan jag kom hunnit med 2-3 öl.
Jag säger något att det får vi ta nästa gång vi ses. Efter vi skiljts åt tackar han för en trevlig kväll och önskat vi kunnat suttit längre och snackat.
Vi fortsätter höras. Han skriver först ibland och ibland är det jag. Han stället frågor osv
2 veckor senare är jag i hans stad igen och även denna gång vet han om det och att jag ska vara där nästan 1 vecka då det varit jag som varit den som tagit inativet tidigare till att ses så tänker jag att nu är det hans tur.
Han hör av sig och pratar om allt möjligt osv men inget förslag om att ses trots min hintar. Han frågar inte ens vilket hotell jag bor på....
Jag skriver samma dag jag ska åka hemåt igen. Varför han kontaktade mig igen i april?
Fick då som svar att han kom och tänka på mig och att han tyckte det var kul att ha kontakt.
Då svarade jag att jag inte visste om jag var så intresserad av att skriva med någon nästan varje dag som inte hade intresse eller tid att ses.
Fick tillbaka ett: Ok du får ha det så bra fick jag som svar.
Jag ångrade genast att jag skrivit det jag skrev så blev lite spamande där jag bad om ursäkt etc
Nu har det gått snart 1 månad och vi hörs av fortfarande med 9 av 10 gånger är det jag som hör av mig först men han svarar oftast rätt fort. Sen när jag tänker att jag ska inte höra av mig mer så skickar han förstås något först sen ibland svarar han väldigt snabbt men ibland kan det ta 2-3 dagar (99% så svarar han alltid något) och jag inväntar tills han svara innan jag skrivet något igen.
Dock har han blivit mer kort svar från honom idag även om han svarade fort så skrev han Nice som svar 3 gånger i rad men då kände jag att ska jag verkligen fortsätta ha kontakt med honom.
Han vet att jag gärna vill ses IRL och kan tänka mig att åka till hans stad för att göra det.
Ska försöka igen att sluta svara honom men svårt eftersom han hör av sig då. Vet att han bara är intresserad av att skriva med mig.
Tex så hörde jag av mig i tisdags och tänkte nu får han höra av sig först och tänkte att det kanske blir nästa vecka först men så hörde han av sig i onsdags vid 17-tiden med en fråga: Hur går det på jobbet?
Sen skrev vi som sagt i eftermiddags jag som hörde av mig men skrev inte mer då han bara svarade nice på det jag skrev men såg att han var online vid 01 så frågsde; Hur var din kväll?
En fråga jag velat haft från honom.....Dock såg jag sen att jag skickade precis när han måste ha loggar ut från messenger.
Jag har sagt till han tidigare att om bägge hade varit intresserad av att ses så hade inte det varit omöjligt och sagt att jag gärna är vän med honom att sex inte är ett måste men fick noll respons på det.
Sagt 2 gånger att han får säga till om han tycker att jag blir jobbig när jag hör av mig men då har han sagt att han inte tycker jag är jobbig så jag får ta honom på orden.
Lite jobbigt då jag vill mer än han så ska försöka låta det rinna ut i sanden nu. Ska åka till hans stad nästa vecka och det vet han om men ingen hint eller förslag om att kanske passa på att ses.