• FrökenLisa

    Mediala förmågor?

    Hej!
     
    Jag är otroligt nyfiken på det här med mediala förmågor och allt vad det innebär!
     
    Kan ni inte berätta hur ni kom in på det?
    Märkte ni det bara en dag, såg/upplevde något?
    Uppväxt med det runtomkring så ni har blivit "lärda" att det finns? (tänker om man kanske har föräldrar eller någon som tror och pratat om det mycket och tagit efter)
    Eller har det helt enkelt funnits intresse för det så ni har lärt er själva, gått kurs eller liknande?
     
    Jag satt här och googlade lite - hittade sidan www.xn--spland-jua.se/, här fanns gratistestar man kunde göra. Fick svaren jag förvänta mig.
    Har ni gjort något liknande test och sen börjat utöva något för att ni kan fram till att det var "din grej"?
     
    Jag halvtror på det, kan man säga så :P
    Jag vill inte att andar eller liknande finns (tror jag bara skrämt upp mig själv, så därför intalar jag mig att det inte finns liksom)
     
    Så - spådamer, healare, siare och allt som finns, skulle ni inte kunna berätta lite om hur ni kom in på detta?
    Även kanske tipsa om film, bok, artikel eller något som skulle kunna vara intressant att läsa/titta på för någon som är intresserad av att veta mer? :)
     
    Och till er som testat att ringa/träffa någon med medial förmåga - hur var er upplevelse av det?
     
    kram
  • Svar på tråden Mediala förmågor?
  • MeandHim

    Började se saker redan när jag var liten, mamma hade alltid bortförklaringar. Mina barn har oxå sett och jag har alltid varit väldigt tydlig med att påpeka att det finns bara snälla spöken. Sen har jag upplevt så mkt saker att det inte går att bortförklara. Min mamma jobbade med sig själv och sina förmågor och har blivit skitduktig!! Hjälpt polisen ibland, kan hitta borttappade saker osv. Jag har inte varit så öppen för det och ser därför mindre då jag tycker det är obehagligt samtidigt som spännande. Men gillar inte att få besök på natten tex eller att nån rotar i mina skåp på nätterna för att få uppmärksamhet. Är nu gravid och alltid som gravid blir jag mkt mer mottaglig av nån anledning, ser var och varannan dag men tycker det är helt ok.

  • Eriiiikaaaaaa

    Jag ser det som nått man är medfödd. Är osäker om man kan träna upp de om man ikke är medfödd. Dock precis som förra kommentar anser jag att alla har det i viss grad bara man är öppen och det är man mer eller mindre vid olika tillfällen i livet. Även någon medial behöver vägledning och hjälp när man inte kan hantera all oljud och förvirring runtomkring sig. Sen finns det vissa saker som man vägrar se så där behöver man stöd också.

    Jag tror du gör bra i att dela med dig och försöka få andra att dela med sig också. Alla upplever det olika.

Svar på tråden Mediala förmågor?