• Wed 29 Jul 2020 18:49
    611 visningar
    5 svar
    5
    611

    Hur länge tills förlossningen startar

    Hej, jag har bf om 2 dagar, har redan varit inne på förlossningen 1gång men då var det falskt alarm. Jag har sammandragningar och pinvärkar, antagligen i latensfasen? Jag är öppen 4cm också.

    Någon som har någon erfarenhet av detta? Hur lång tid tror ni det är kvar innan min bebis är utanför?

    Och hur lång tid kan detta hålla på innan det smäller igång på riktigt?

    Kan även lägga till att jag väntar mitt andra barn.

  • Svar på tråden Hur länge tills förlossningen startar
  • Wed 29 Jul 2020 19:03
    #1

    Det är ju omöjligt att svara på. Det kan ju lika gärna smälla till ikväll och poff barnet är ute likväl som du kan gå med pinvärkar en vecka till och sen bli igångsatt. Man vet inte helt enkelt..

    Jag gick med pinvärkar i 4 dygn innan jag inte orkade mer och fick komma in och sova på förlossningen och blev igångsatt på morgonen. Sonen är född bf+2

  • Wed 29 Jul 2020 20:09
    #2

    Okej så typiskt... vad gjorde du när du blev igångsatt? Vart ringde du? Till förlossningen och gnällde? Har gått med pinvärkar sen måndags och jag börjar tröttna på att inget händer ????

  • Wed 29 Jul 2020 20:19
    #3
    Otåligmamma skrev 2020-07-29 20:09:14 följande:

    Okej så typiskt... vad gjorde du när du blev igångsatt? Vart ringde du? Till förlossningen och gnällde? Har gått med pinvärkar sen måndags och jag börjar tröttna på att inget händer ????


    Jag var in på kontroll på förlossningen och var öppen 3 cm. Blev hemskickad med en klapp på axeln och orden pinvärkar. Grät mig igenom två nätter och sen ringde jag förlossningen och storbölade. Jag hade dessutom en 18-månaders som krävde sitt och jag var ensam. Jag var helt slut och hade så ont. Kom in igen och var fortfarande bara 3 cm öppen men fick stanna kvar och få sovdos och blev lovad att de skulle sätta igång mig dagen efter om inget hänt under natten. Kl 10 dagen efter togs hinnan och 7 timmar senare är han född.
  • Wed 29 Jul 2020 20:31
    #4
    Fjäril kär skrev 2020-07-29 20:19:20 följande:

    Jag var in på kontroll på förlossningen och var öppen 3 cm. Blev hemskickad med en klapp på axeln och orden pinvärkar. Grät mig igenom två nätter och sen ringde jag förlossningen och storbölade. Jag hade dessutom en 18-månaders som krävde sitt och jag var ensam. Jag var helt slut och hade så ont. Kom in igen och var fortfarande bara 3 cm öppen men fick stanna kvar och få sovdos och blev lovad att de skulle sätta igång mig dagen efter om inget hänt under natten. Kl 10 dagen efter togs hinnan och 7 timmar senare är han född.


    Åh, hoppas verkligen att min lilla tös vill komma ut snart. När jag ringer förlossningen och säger att jag knappt kan sova på nätterna pga pinvärkar så säger dom bara att jag ska försöka sova mellan värkarna och på sova på dagen... men det är svårt att sova på dagen när man har en två åring som är hemma, försöker sova så mycket jag kan men det är svårt när man måste hålla kolla på 2åringen också och min sambo jobbar ????
  • Tue 11 Aug 2020 14:36
    #5

    Jag va öppen 3 cm och fick psykiska besvär pga av att jag blöde mycket sista veckan, inget fel bara blir så när man öppnar sig :) va öppen 3 cm i en vecka innan vi ringde in och jag blöde hela veckan :) mådde dåligt och fick vanföreställningar om att jag inte äns va gravid utan bara hade mens, men magen påminnede ju en ibland om dess existens :) så jag skulle säga ring in :) hade också heeeeemska förverkar sen vecka 30

Svar på tråden Hur länge tills förlossningen startar