• Mimmiimimmii

    Försäkring på bäbis i magen

    Hej

    Vilken försäkring är bäst o mest prisvärd för bäbis i magen?Vilken vecka ska man skaffa den? Är i v 19 nu. Ge mig tips tack????

  • Svar på tråden Försäkring på bäbis i magen
  • glittersol

    Vi körde trygg hansa, finns som gratis och som har kostnad. Vi tog den som kostade.

    Kommer köra den till knodd en i magen nu också.

  • glittersol
    Mimmiimimmii skrev 2020-07-30 13:31:40 följande:

    Från vilken vecka tecknade ni den?


    Den gäller nog inte förrens vecka 16 för mamma och 22 tror jag för bebis.

    Så var nog vid vecka 16.

    Står mer på deras hemsida :)
  • Anonym (Läs på)

    Jag skulle läsa på vad som ingår i försäkringen. För din egen skull är det totalt onödigt att teckna en av de vanliga försäkringar. Skulle du vid förlossningen få en skada så får du bara ersättning för vissa skador, och det är så fjösiga summor. Täcker ungefär vad försäkringen kostar.

    Den enda vettiga försäkring för dig som gravid är moderna försäkringars ?mammastygn?. Den är dyr. Men du får något för pengarna. De andra försäljningarna är totalt värdelösa i praktiken.

    Moderna försäkringar är dessutom det enda bolaget (som jag hittat) där du får försäkra ett barn som inte är friskt. Alltså har du deras gravidföräskring så får du försäkra barnet med vanlig barnförsäkring sedan även om barnet skulle födas tec med hjärtfel.

    Hos de andra bolagen är det inte så. Du kommer då få en dyr barnförsäkring där de inte kommer täcka de kostnader som handlar om barnet medfödda skador, om du ens tillåts täckna en försäkring

  • Ebo88

    Jag har haft både folksam och trygg-hansas försäkring som man betalar för och båda har kommit till nytta varje gång.

    Första gången tecknade jag efter kub, de andra två gångerna så har jag tecknat runt v.10.

  • Anonym (Lf)

    Vad du än väljer för gravidförsäkring, ta en betalvariant. Gratisförsäkringarna ger i princip inget vid skada. Jag köpte min gravidförsäkring på Länsförsäkringar. Den kostade 1200 eller 1250, minns inte riktigt. Födde min son med akut snitt samt att han lades in på neonatalen i ca en vecka. Fick ca 4500 av försäkringen, pengarna kom in på kontot efter någon dag bara. Sonen föddes i juni i år.

  • Anonym (Spaltbarn)

    Jag hade trygg hansas betalversion av gravidförsäkring och det är jag glad för. Tecknade den i v 13-14. Allt såg bra ut på RUL, och ut som en perfekt flicka med gomspalt. Hon/vi fick 50 000 av försäkringen, och ersättning för de dagar vi var tvungna att stanna på sjukhuset på intensivvård pga matning problem (pga spalten). Sen fick vi teckna barnförsäkring med klausul för saker knutet till spalten. Vi är väldigt nöjda med trygg hansa.

    Sen har jag då läst att för andra som fått reda på att barnet har spalt vid RUL inte fått pengar om de inte tecknat försäkring och betalt den innan RUL. Så jag skulle rekommendera att ta en försäkring och betala den innan dess iaf.

    Jag förstår inte varför man inte tar en försäkring, det kan ju hända en hel del för barnet. Och iaf med trygg hansa dras det man betalade för gravidförsäkringen av på första årets barnförsäkring. I princip gratis då om man hade tänkt ha barnförsäkring.

  • MeandHim

    Gäller från v 15 har jag läst och att man bör teckna innan stora rutin ul, dyker det upp nåt då kan det va svårt att få försäkring.

  • Anonym (Läs på)
    Anonym (Spaltbarn) skrev 2020-07-30 16:41:50 följande:

    Jag hade trygg hansas betalversion av gravidförsäkring och det är jag glad för. Tecknade den i v 13-14. Allt såg bra ut på RUL, och ut som en perfekt flicka med gomspalt. Hon/vi fick 50 000 av försäkringen, och ersättning för de dagar vi var tvungna att stanna på sjukhuset på intensivvård pga matning problem (pga spalten). Sen fick vi teckna barnförsäkring med klausul för saker knutet till spalten. Vi är väldigt nöjda med trygg hansa.

    Sen har jag då läst att för andra som fått reda på att barnet har spalt vid RUL inte fått pengar om de inte tecknat försäkring och betalt den innan RUL. Så jag skulle rekommendera att ta en försäkring och betala den innan dess iaf.

    Jag förstår inte varför man inte tar en försäkring, det kan ju hända en hel del för barnet. Och iaf med trygg hansa dras det man betalade för gravidförsäkringen av på första årets barnförsäkring. I princip gratis då om man hade tänkt ha barnförsäkring.


    I. Jag förstått rätt så hade det exemplets i erat fall inte blivit någon klausul om ni haft moderna försäkringar. Så vill verkligen råda ts att jämföra denna med andra försäkringar.
  • norrlandsMamma2020

    Hade Länsförsäkringar, 1200 kr. Fick havandeskapsförgiftning och akut snitt, 6000 kr. Täckte kostnaden att bo på BB med min partner några extra dagar. Så för mig var det värt det!

Svar på tråden Försäkring på bäbis i magen