• Sat 1 Aug 2020 22:53
    464 visningar
    5 svar
    5
    464

    Har en liten fråga.

    Hejsan! Det är så att vi har haft sex 3gånger den här veckan och senast inatt. Och jag hade min ägglossning igår. Idag var min mage jättekonstig och jag har varit jättehungrig flera gånger idag och törstig som sjutton. Kan jag vara gravid då? Min bröst är jättekänsliga också. MVh Caroline

  • Svar på tråden Har en liten fråga.
  • Anonym (BM)
    Sun 2 Aug 2020 08:48
    #1

    Ja, du är kanske gravid

  • Sun 2 Aug 2020 16:04
    #2

    Du har möjligen fått ett befruktat ägg, men du är inte gravid. Ett befruktat ägg ska bli en blastocyst först innan det ens kan fästa i livmodern vilket tar minst 5 dagar efter ägglossningen. Sen tar det ett tag till innan man kan få gravsymptom. Det du känner är alltså absolut inte gravsymptom.

  • Tue 4 Aug 2020 06:32
    #3

    Alltså jag har haft 5missfall sen i maj 2019. Så jag vet inte om jag gravid. Men jag har sådana symptom tidigt jag vet. Men man börja känna tidigt. Sen är klart att jag vet att jag är inte gravid ännu. Men håller det på att fästa så kan man få gravid symtom tidigt. Och jag var gravid i Juni senast men fick missfall. Och den gången började jag må illa och lite andra symptom 5 dagar efter ägglossningen. Och sen var gravid.

  • Anonym (BM)
    Tue 4 Aug 2020 07:19
    #4

    Ja, det är kanske barn på gång

  • Tue 4 Aug 2020 07:40
    #5

    Vi får väl se om mensen kommer

Svar på tråden Har en liten fråga.