Anonym (L) skrev 2020-08-02 16:38:00 följande:
Hur långt bort bor brorsan med familj? Kommer han tillbaka till dig samma dag eller måste han övernatta där hela helgen?
Jag tycker att det låter märkligt att han åker till sin bror så ofta. Självklart måste han kunna göra annat på helgerna också, som att hitta på saker med dig eller bara umgås. Under veckorna så jobbar man ju, eller pluggar och visst, om man är sambos ses man varje dag, men det är väl på helgerna man ska göra saker ihop då. Absolut att han ska kunna träffa andra människor också, men att han måste spendera varenda helg med sin bror och broderns familj hade jag inte tyckt om.
Hittar ni aldrig på någonting bara ni två? Åker han iväg direkt han är ledig? Låter som ett tråkigt förhållande.
Nu vet jag ju inte hur din relation till hans bror är, men du kan ju följa med honom dit ibland. Förstår dock absolut att du inte vill åka dit varenda helg, det hade inte jag heller velat.
Jag hade pratat med min sambo om det här. Jag hade frågat honom om det verkligen är nödvändigt att han måste åka iväg varenda helg. Säg att du vill att ni ska hitta på något och att det är viktigt att ni inte glömmer bort att prioritera varandra.
Det är viktigt att bibehålla relationen till vänner och familj (om man vill), men det ska inte behöva gå ut över ens partner och förhållandet.
Dom bor typ 15 min gångavstånd bort. Så han kommer alltid tillbaka hem till mig samma dag. Vi hittar på saker kanske en lördag är för oss själva. Sen söndag vill han träffa sin bror och familj. Eller tvärtom de träffas lördag och vi hittar på något en söndag. Men för mig är detta inte tillräckligt.
Jag har följt med ofta. Han har en nära relation med sin bror. Men det känns som jag kan glömmas bort. Vilket inte känns så kul...