Hur vet man att en APP är gratis att använda?!
Jag är inte så bra på engelska och jag laddade nyligen ned en app men tog bort den i princip lika fort som jag laddade ned den.
Det beror på att det stod någonting om tre gratis fri användning och sedan kunde man välja om man ville betala per vecka, per månad eller per år.
Man kunde avbryta detta genom inställningarna men jag kunde inte hitta appen på ''Inställningar'' så jag endast klickade på att radera appen som vanligt när man raderar en app. Liksom via skärmen eller hur man skall säga.
Jag är egentligen ändå oroad över att jag skall få räkningar hem..
Jag förstår inte varför de sysslar med dessa lureri. Först står det att det är gratis och ''Köp inuti app'' liksom att det finns funktioner att köpa inåti app, men själva nedladdningen är gratis. Men när man kommer igång appen, står det massa krångel om gratis fri användning. Jag vet inte ens om de syftar på hela appen eller enbart om att ladda ner vissa funktioner. Jag vart rätt ledsen, bekymrad och smått irriterad. Vart någonstans kan man läsa i App Store att det är gratis?
Jag har gjort som så i mina inställningar att App Store skall fråga om mitt lösen om jag laddar ner något som kostar pengar.
Tyvärr vill jag inte säga vad för APP det rör sig. Men jag kan kopiera vad det stod:
''3 days for free, then 389,00 kr/year.
Payment will be charged to your Apple ID account with purchase confirmation. The subscription renews unless cancelled at least 24 hours before end of current period. Your account will be charged for renewal within 24 hours of current period end. You can manage and cancel subscriptions in Settings after your purchase.''.
Engelska är jag inte så bra på. Så som jag fattade det. Så är appen gratis att använda i tre dagar. Jag när jag läste detta för första gången, så uppfattade jag det som om det handlande om, om man vill ha de EXTRA funktionerna. Men nu när jag läser det IGEN, så tolkar jag det som om HELA Appen är gratis i tre dagar. Sedan får man betala.
USCH!! De borde vara mer tydligare med sådant, innan man laddar ner. Hur tolkar ni?