• Anonym (Oroli­g!)
    Sun 2 Aug 2020 22:21
    7842 visningar
    65 svar
    65
    7842

    Min 4-åring berättar om ett annat liv - ett liv innan detta liv. Snälla hjälp mig!

    Jag vill inleda med att säga att jag är en fullt normal människa som lever med en fullt normal man och vi har en fullt normal (snart) 4-årig dotter.

    Ingen av oss tror på spöken, troll, gud, tomtar, andar - eller reinkarnation. MEN...

    Vår dotter har, för några månader sedan, börjat tala om sig själv i (som hon säger) sitt förra liv. Hon säger vad hon hette, vad hennes föräldrar hette, vad hennes syskon hette, vart dom bodde, hur det såg ut där, vad dom gjorde - och hur hon dog och vart hon är begravd.

    Jag kan inte förstå det själv när jag läser vad jag skriver. Jag skakar i hela kroppen och känner mig illamående.

    Men så här är det och jag behöver hjälp! Vad fan är det som händer?

    Nu kommer det ritkigt otäcka!

    Min mans farmor, som min man stod nära när han var barn, har samma namn som vår dotter nämner (vi kan säga Karin). Efter lite efterforskningar från min mans sida, så har det även visat sig att de syskon som vår dotter säger att hon hade i sitt liv som Karin, är samma namn som min mans farmors syskon bar! Det här är alltså information som min man aldrig känt till! Han har, så vitt han minns, aldrig träffat sin farmors syskon! HAN visste inte ens vad dom hette!

    Så igår var vi hos min mans pappa (som alltså är Karins son). Där tog han fram gamla foton som vi alla fick titta på och direkt känner jag igen huset som min dotter beskrivit för mig! Och i exakt samma sekund säger vår dotter: MAMMA! Där är huset! Där är mitt hus! Och så börjar hon peka på alla människor som står framför huset och berättar vad dom heter - och ALLT stämmer!!! Allt!!! Det läskigaste var när hon pekade på min mans farmor och sa: det där är jag! Jag trodde att jag skulle svimma!!!

    Min mans farmor är begravd i samma stad som min mans pappa bor i. Så vi gick till kyrkogården för att min dotter till och med har sagt att hon är begravd där och där. Väl på plats så springer hon före och sätter sig vid en grav (OBS! Hon kan INTE läsa!) och säger: här begravdes jag efter bilolyckan.

    Usch! Det är så jobbigt att skriva allt! Förlåt om det är osammanhängande! Men graven stämde, allt stämde!

    Och nej! Ingen har sagt att hennes pappas farmor dött i en bilolycka! Ingen bild har funnits på min mans farmor i vårt hus! Nej hon vet ingenting om sin pappas farmor! Ingenting! Hon har aldrig varit vid graven förut hon har aldrig ens pratat om att man kan dö! Än mindre att man kan dö i en bilolycka! Hon har aldrig hört såna ord!

    Detaljerna om henne som Karin. Alltså allt stämmer. Alla är chockade mest min mans pappa (alltså sonen till den riktiga Karin). Vår dotter sa även till sin farfar: när jag hette Karin så fick jag ett barn som hette (vi kan säga) Ralf (det är hennes farfars namn!!!). Hennes farfar blev helt stum. Hon sa också att hon fick två döttrar (vi kan säga Anna och Lisa) men att Anna dog och att hon var jätteledsen för det. (Namnen på min mans pappas systrar stämmer, också dödsfallet för den ena systern).

    Alltså hon har sagt så mycket mer och allt stämmer och jag får panik! VAD ÄR DET SOM HÄNDER!? Snälla, hjälp! Är det vanligt att barn pratar så här? Har era gjort det? Har dom haft allt rätt när dom sagt så? Kommer det sluta npn gång?

    Jag känner att jag har förlorat min dotter! Det känns som att någon tagit över henne och jag mår så psykiskt dåligt av detta!

    Jag har inte vågat prata med varken BVC eller någon expert om det. Jag är livrädd för vad dom ska tro.

    Snälla, hjälp mig bara!

  • Svar på tråden Min 4-åring berättar om ett annat liv - ett liv innan detta liv. Snälla hjälp mig!
  • Anonym (Julia­)
    Sun 2 Aug 2020 22:38
    #1

    Aldrig hört nåt liknande. Vilken grej.

  • Sun 2 Aug 2020 22:51
    #2
    +1

    Om detta är sant förstår jag att du blivit förskräckt, men du behöver samla dig och hitta ett lugn trots att dessa händelser har skakat om er familj och din världsbild. Jag tror på reinkarnation, och jag tror att man möter samma människor om igen fast genom olika perspektiv, t.ex. gammelfarmor i ett liv och dotter i ett annat liv., så som din dotter verkar ha det. Har aldrig i verkligheten stött på någonting sånt här, men barn är ju generellt mer öppna för sånt här och de minns saker innan de förträngs. Er dotter är säkert en klok tjej som kommer växa upp till en mycket intressant person, hon kanske blev just er dotter för att lära er någonting?

    Lästips: michaelteachings.com. Boken ?Many lives, many masters? (rekommenderas starkt!!).

  • Anonym (Media­l)
    Sun 2 Aug 2020 22:52
    #3
    +1

    Din dotter har helt enkelt den fina gåvan att minnas sitt föregående liv.

    Barn är väldigt lätt mottagliga när det kommer till saker som detta.

    Detta är även saker som hänt innan (finns en del dokumentärer på youtube bland annat om andra barn som berättar om föregående liv)

    Det tråkiga i det hela är att hon antagligen kommer glömma bort allt ju mer tiden går.

  • Anonym (Emma)
    Sun 2 Aug 2020 22:59
    #4
    -4 +3

    Hon verkar ha kontakt med andar som talar om dessa saker för henne. Det är lögner ingen kan ha haft ett liv innan detta livet. Men personerna stämmer säkert andarna känner till dom men den personen som dog var inte din dotter. Hon måste sluta lyssna på dessa andar. Gå med henne till kyrkan där de kan be för henne.

  • MRAKas
    Sun 2 Aug 2020 23:05
    #5
    +1

    Jag finner det mycket lätt att misstänka att TS bara hittar på o driver lite...

    Men väldigt häftig historia, mina nackhår skulle garanterat resa sig om jag upplevde nått liknande.

    Cool story bro *tumme upp*

  • Sun 2 Aug 2020 23:10
    #6
  • Sun 2 Aug 2020 23:14
    #7
    Anonym (Emma) skrev 2020-08-02 22:59:06 följande:

    Hon verkar ha kontakt med andar som talar om dessa saker för henne. Det är lögner ingen kan ha haft ett liv innan detta livet. Men personerna stämmer säkert andarna känner till dom men den personen som dog var inte din dotter. Hon måste sluta lyssna på dessa andar. Gå med henne till kyrkan där de kan be för henne.


    Om du tycker andar kan finnas kan såklart liv före detta finnas.

    Jag tror dock som MRAKas. Men om det skulle vara sant skulle jag inte göra så mycket av det. Tror inte att det skulle vara skadligt att minnas sitt tidigare liv.
  • Anonym (...)
    Sun 2 Aug 2020 23:15
    #8
    +1

    Jag förstår att det känns obehagligt. Livet innan och efter detta jordeliv är inget vi vet något om och det okända skrämmer. Barn brukar generellt sett vara mycket mer öppna gällande andevärlden än vad vi vuxna är. 

    Det skedde mycket konstigt och oförklarligt i den lägenhet jag och min familj växte upp i. Jag och mina syskon såg skuggor av människogestalter, hörde fotsteg, andetag, hörde hur vårt kylskåp öppnades och stängdes m.m. Jag och min lillebror drömde om samma man (en man vi aldrig någonsin träffat då han var vid liv) och i drömmen såg jag honom i vår trappuppgång och kunde känna av hans personlighet och vilka hobbys han sysslade med). Min lillebror hade vaknat upp en natt och sett honom stå i sovrummet men jag drömde endast om honom. När han berättade att han hade sett en man i sovrummet och jag svarade med att jag hade drömt om en man valde vi att på var sitt håll rita upp honom på ett papper för att kunna avgöra om det var samma man, och mycket riktigt. Han hade samma kläder, var i samma ålder, hade samma hårfärg (sandréfärgat). Vi var väl runt 10-12 bast vid denna tidpunkt. Vi växte upp med detta och var således övertygade om att det fanns något mer än vårt fysiska jordeliv. Idag som vuxen hör/känner/ser jag inte alls. Jag tror att vår öppenhet växer bort med tiden och det kommer förmodligen din dotters öppenhet för det andliga också att göra. 

    Men å andra sidan - du har ju verkligen fått ett konkret bevis på att det faktiskt finns något mer än detta. Hur häftigt är inte det!? Det kan ju förändra hela ens världsbild. Spela in när din dotter berättar så att du har det kvar. 

  • Anonym (Stina­)
    Sun 2 Aug 2020 23:20
    #9
    +2

    Om du inte tror på sådant, hur kommer det sig då att du inte funderar på det mindre övernaturliga alternativet, nämligen att någon släkting pratat om denna Karin med henne?

    Jag - som inte heller tror på övernaturligheter - skulle snarare bli bekymrad över om någon släkting fått henne att tro att hon haft ett tidigare liv osv.

    Att som hel familj sitta skräckslagna och darra inför en 4-åring låter ärligt talat vansinnigt. Och ett bra recept på att ge ett barn rejäla psykiska men.

    Avdramatisera det hela, gör inte en stor grej av det, det har en naturlig förklaring. Skräm inte upp er själva.

    Det är vad en sansad förälder gör. BVC förresten? Vad menar du att de skulle göra?

  • Anonym (A)
    Sun 2 Aug 2020 23:22
    #10
    -4

    Lyssna på Emma..

Svar på tråden Min 4-åring berättar om ett annat liv - ett liv innan detta liv. Snälla hjälp mig!