• Anonym (Brasse)

    Hon TROR jag varit otrogen,hur agera?

    Ett barn ihop. Hon gjorde slut för hon trodde jag varit otrogen,hon stack för 14 månader sen och barnet var då endast 2 månader gammalt. Jag har INTE varit otrogen.

    Hon kör sitt race med ?otroheten? men ändrade sig efter några månader till ?försök? till otrohet. Mitt i allt har vi ett barn som tvingats till varannan vecka liv pga hennes falska anklagelser.

    Hur ska jag tänka/agera kring detta?

  • Svar på tråden Hon TROR jag varit otrogen,hur agera?
  • Anonym (%)

    Det enda du kan göra är att säga sanningen. Vill hon inte tro på den, så är det hon som har problem och det kan du inte göra något åt. Ska man se det positivt, så kanske det var lika bra att du blev av med henne. Partners som slänger ur sig grundlösa anklagelser om otrohet brukar bara betyda problem i längden. Släpp henne och gå vidare med ditt liv. Du kommer att träffa någon ny som inte är överdrivet svartsjuk.

    Angående växelvis boende för barnet, så behöver det absolut inte bli dåligt. Mina barn bor växelvis och det funkar riktigt bra. Jag antar att ni inte har börjat med det än, för att barnet är så litet? Men jag tycker du ska ställa in dig på att få detta att fungera. Försök ha en god relation till mamman, trots hennes tidigare beteende, så blir förutsättningarna att hantera detta bra.

  • Barbro45

    Vad i all världen! Låter ni en tvåmånaders baby flytta mellan föräldrarna varje vecka? Det är barnmisshandel.

    Ditt ex vill inte leva med dig längre, det är bara att acceptera. Läsa på om barn och anknytning, se till att ordna en vettig uppväxt för ert barn.

  • Anonym (%)
    Barbro45 skrev 2020-08-03 09:50:33 följande:

    Vad i all världen! Låter ni en tvåmånaders baby flytta mellan föräldrarna varje vecka? Det är barnmisshandel.

    Ditt ex vill inte leva med dig längre, det är bara att acceptera. Läsa på om barn och anknytning, se till att ordna en vettig uppväxt för ert barn.


    Nja, barnet är ju 16 månader nu. Och det framgår inte huruvida det växelvisa boendet har börjat än och i så fall hur länge det har hållit på.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (%) skrev 2020-08-03 09:53:40 följande:
    Nja, barnet är ju 16 månader nu. Och det framgår inte huruvida det växelvisa boendet har börjat än och i så fall hur länge det har hållit på.
    Men inte ens då ska man ha varannan vecka. Svara inte om ämnen du uppenbarligen inte har någon kunskap om. 

    Men förstår inte hur du kan skriva som du gör. TS har skrivit "barnet har tvingats till varannan veckas liv". vad kan det betyda annat än att de har barnet varannan vecka?

    TS, ditt ex kanske sa så för att hon ville få en ursäkt att göra slut. 
  • Anonym (%)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-03 15:07:54 följande:
    Men inte ens då ska man ha varannan vecka. Svara inte om ämnen du uppenbarligen inte har någon kunskap om. 

    Men förstår inte hur du kan skriva som du gör. TS har skrivit "barnet har tvingats till varannan veckas liv". vad kan det betyda annat än att de har barnet varannan vecka?

    TS, ditt ex kanske sa så för att hon ville få en ursäkt att göra slut. 
    Ursäkta? Det vet jag mycket väl att det är för tidigt att ha varannan vecka vid 16 månader, vilket du skulle veta om du hade läst mitt första inlägg i tråden, där jag skriver att jag antar att de inte har varannan vecka än, eftersom barnet är så litet. Ingenstans har jag påstått att det är lämpligt med växelvis boende vid 16 månaders ålder. Så undvik att idiotförklara andra personer baserat på dina egna grundlösa slutsatser. Det blir mindre pinsamt för dig då.

    Uppenbarligen gör du och jag olika tolkningar av det TS skriver. Jag anser att det kan tolkas på två sätt. Antingen att barnet har tvingats till växelvis boende redan, eller att barnet har tvingats till att ha växelvis boende i framtiden. Jag undviker att göra tvärsäkra uttalanden om vad TS menar innan han har svarat själv.
  • KlantSmurfen
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-03 15:07:54 följande: #4
    Anonym (%) skrev 2020-08-03 09:53:40 följande:
    Nja, barnet är ju 16 månader nu. Och det framgår inte huruvida det växelvisa boendet har börjat än och i så fall hur länge det har hållit på.
    Men inte ens då ska man ha varannan vecka. Svara inte om ämnen du uppenbarligen inte har någon kunskap om. 

    Men förstår inte hur du kan skriva som du gör. TS har skrivit "barnet har tvingats till varannan veckas liv". vad kan det betyda annat än att de har barnet varannan vecka?

    TS, ditt ex kanske sa så för att hon ville få en ursäkt att göra slut. 
    "Men inte ens då ska man ha varannan vecka."
    Beror på situationen
    Bor de ganska nära och barnet är trygg med båda föräldrarna kan det gå bra
    "Svara inte om ämnen du uppenbarligen inte har någon kunskap om."
    Varför svarar du då?
Svar på tråden Hon TROR jag varit otrogen,hur agera?