• Safiyahussen

    Tandställning för glugg

    Hej jag är en tjej på 13 år och jag har en glugg som jag inte gillar. Jag ler aldrig på bilder för jag tycker att det är jätte fult när gluggen syns. Jag behöver verkligen en tandställning för att ta bort den. Jag har frågat en som jobbar på vårdcentralen men hon har sagt att jag inte behöver en. Men jag vill VERKLIGEN ha en!!!! HJÄÄÄÄÄLP vad ska jag göra!!!!! Hur ska jag få en tandställning ps. Jag har tappat alla mina mjölktänder och har fått min vuxentänder

  • Svar på tråden Tandställning för glugg
  • Anonym (A)

    Jag har haft tandställning pga endast kosmetiska skäl - hade en riktigt stor glugg. Jag hade tandställningen i 9 månader och har nu "perfekta" tänder. Jag var 16 år när jag satte in tandställningen.

    Helt klart ett bra beslut!! Kommer aldrig ångra att jag hade den, även om det inte var jättekul att ha den när man var så "gammal". Prata med din tandläkare och försök göra bort det så fort som möjligt.

    Tandvården är väldigt pressad nu så det kan tyvärr vara så att de inte utför endast kosmetiska behandlingar utan endast behandlar om man har problem med ex bettet.

Svar på tråden Tandställning för glugg