• Anonym (Ts)

    Gick isär pga misstanke om känslor för en annan, nu har han börjat träffa henne och jag är så sårad

    Skrev för ett tag sedan en tråd om att min (fd) sambo hade lagt till sitt ex på sociala medier, vet inte om någon känner igen det?

    Iallafall, vi gick isär, jag lämnade honom (det var droppen för mig att han lagt till henne efter allt som hänt utan att tycka att det var fel/förstå varför jag tyckte det var fel, iom att vi också hade massa andra problem i förhållandet)

    Anyways, vi har barn ihop och nu har jag fått reda på (efter att han tryckt upp det i ansiktet på mig lite diskret) att dom har träffats och inlett någonting. Och jag kan inte låta bli att bli sårad, även om jag typ vetat att det bara var en tidsfråga innan det hände. Han har trots allt suttit och lovat mig att det inte är något mellan dom, att han är över henne, att dom bara är vänner, och tyckt att jag varit töntig/dum som ens trott något annat. Och jag har under nästintill hela förhållandet ifrågasatt mig själv pga det. Men ändå, så fort vi går isär, så kontaktar han henne. Vilket får mig att känna mig så himla dum, och oviktig.

    Han är någon jag måste träffa regelbundet iom att vårat barn är så litet ännu, då vi inte har någon annan hjälp. Men jag mår så dåligt. Vad kan jag göra för att må bättre? / hur ska jag tänka / gå vidare?

    Är sårad och arg. Jag vet att det inte är min ensak vem han gör vad med osv, utan jag blir bara ledsen. Känns som att jag bara var tidsfördriv för honom. Vet åtminstone att min magkänsla var rätt under förhållandet och att jag gjorde rätt som lämnade. Synd bara att ha slösat tid på att älska en person som aldrig känt precis samma tillbaka. (och som dessutom förstört min självkänsla.)

    Jag försöker läka efter våran tid ihop, läka efter vårat uppbrott, och han verkar inte bry sig ett skvatt. Vilket också gör ont förstås. Jag känner mig dum också som ens låter mig bli sårad av honom, han är inte värd det. Jag kanske är töntig jag vet inte.. ville väl bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Gick isär pga misstanke om känslor för en annan, nu har han börjat träffa henne och jag är så sårad
  • Anonym (pd)

    Du var stark som tog kommandot över situationen. 
    Du tog initiativet att separera. Istället för att hitta dom hemma i er säng

  • Anonym (Ts)
    Anonym (pd) skrev 2020-08-03 22:08:19 följande:

    Du var stark som tog kommandot över situationen. 

    Du tog initiativet att separera. Istället för att hitta dom hemma i er säng


    Förmodligen :)

    Jobbigt oavsett dock..
  • Anonym (("V"))

    Jag lider med dig. Det låter fruktansvärt och helt förståeligt att du är sårad. Tiden kommer att komma ikapp honom också när den "nygamla" nyförälskelsen lagt sig. Jag kan tänka mig att det mest sårande är att inse att han inte varit ärlig mot dig och att det inte blev ni och den familj du sett framför dig. Trots det som gör ont så har förhållandet gett dig ert barn och den livslånga kärleken och jag lovar dig att du tidsnog kommer att komma ut på andra sidan starkare. Tillåt dig att sörja, gråta, vara arg, sakna och rid igenom känslorna men tillåt dig också att göra saker som får dig att se framåt. Du har visat att du värdesätter dig själv och det kommer ta dig framåt i det här!

  • Anonym (Hur)

    Hur gammalt är ert barn?

    Har han barn med henne också?

    Förstår att du är sårad men försök tänka på barnets bästa

  • Anonym (S)

    Det är helt ok att känna dig sviken och ledsen.

    Kanske funkar det att ge det en viss tid? Tex bestämma att "jag får sörja och älta detta i 4 veckor, sen går jag vidare" eller avsätta en tid varje dag för detta (tex en halvtimme kl 18, typ)?

    När det gäller relationen till honom som du måste ha,jobba jättehårt på att bara se honom som barnens pappa och att relationen enbart handlar om ert föräldraskap. Jättesvårt, men kommer säkert underlätta mycket för dig om du lyckas.

  • vardagsoptimisten

    Förstår att du är ledsen, men det kommer att bli bättre.

    försök att fokusera på dig själv och vad du har fått ut av relationen. Du har fått ett barn du älskar, stunder då du var genuint lycklig. Du har också fått bättre insikt om dig själv och du kan lita på din egen magkänsla. 


    du har en massa positiva upplevelser framför dig i livet, han har tagit ett steg bakåt är tillbaka i en relation som redan har misslyckats. 

Svar på tråden Gick isär pga misstanke om känslor för en annan, nu har han börjat träffa henne och jag är så sårad