Partner som slänger med djupa ord huxflux?
Min kille har alltid sagt att jag är hans livs kärlek, att han aldrig varit så kär i någon någonsin som han är i mig. Att han aldrig känt så stark kärlek som för mig och att vi är varandras pusselbitar, själsfränder m.m. Jag har trott honom, för han ser verkligen ut att mena det. Jag känner samma sak tillbaka.
Fick av en slump se ett gammalt sms till hans ex när de (eller ja, han!) gjort slut nyligen där han skrev något i stil med att hon var hans livs kärlek och att han alltid kommer bära med sig henne och deras tid ihop. Men även i något senare sms att det inte ändrade hans beslut och verkade mer fast i beslutet, att det är bäst osv/inte ändrar något.
Jag, som alltid känt mig så speciell i hans ögon, börjar bli rädd att han kastar runt de där orden lättvindigt. Han skrev det där till sitt ex samtidigt som vi dejtade, hade setts kanske 2-3 ggr och jag vet att han var superförälskad i mig då. Syntes tydligt. Det konstiga i allt är att han har berättat att de borde gjort slut flera år tidigare, då han under flera år inte längre haft några romantiska känslor för henne.
Konfronterade honom med detta och han menade att han hade svårt att komma ihåg hur han kände men att han troligtvis försökte trösta exet, som var väldigt ledsen över att de gjort slut, att det var en jobbig, omvälvande tid eftersom de var tillsammans så länge, att även om han visste att det var rätt beslut så var det svårt att inte vackla tillbaka, bli nostalgisk, minnas deras tid ihop osv. Men att det inte låg några romantiska känslor bakom de orden. Känns så konstigt allt bara. Dagen efter han skrev detta sågs vi och hade en supermysig och romantisk dag. Vi hade inte kyssts eller någon än, men jag såg som sagt att han var superkär i mig.
Jag vet inte vad jag ska tro. Vi har varit tillsammans i 3.5 år nu. Har det väldigt bra i övrigt och jag tvivlar inte på hans känslor för mig. Det var väldigt gamla sms. Kom över dem sv en slump då hans gmail tydligen för backup på sms, var inte meningen att börja läsa och är en lång historia kring varför jag gjorde det. Men kort och gott osäkerhet kring hans känslor för mig och för exet under den tiden. Vi började som sagt ses typ precis när de gjort slut. Det var en trasslig tid och jag vet att jag var orolig och svartsjuk. Väldigt dum idé att gå in i ett förhållande så snabbt efter någons uppbrott, men jag var superkär och inte så rationell. Samma för honom.
Min mening är att, jag tycker det är stora och tunga ord. Att han har sagt så till någon annan får mig att känna som att det inte betyder så mycket egentligen. Det får mig att må illa och att känna oro. Ska jag tro honom i det han säger, att det bara var ord utan känslor bakom? Dvs typ en lögn? Att det är en sak man kan säga när man gör slut med någon man varit tillsammans med i 9 år? Pga nostalgi och upprörda känslor? Även om man inte har några romantiska känslor kvar? Han menade att de hade några bra år i början men att hans känslor sen försvann, men att han stannade pga att han inte fattade detta/rädsla/trygghet. Han menar även att vårt förhållande, med tillhörande känslor, är väldigt annorlunda och känslorna är mycket starkare. Han har sagt att han inte visste att man kunde känna så starkt för någon.
Nu blev detta inlägg superrörigt känner jag. Hoppas någon förstår och orkar läsa hehe. Känner mig orolig och olustig.
Är orolig för att han hade känslor ändå som han nekar
Alternativt
Kan säga sånna saker väldigt lättvindigt.
Känns som att historien inte går ihop och jag blir helt snurrig, ledsen och orolig av att tänka på det. Hjälp!