• Katwi

    Se hit! Hjälp en förvirrad!

    Jag och min man har försökt i 8 månader nu. Varje gång mensen kommer är sjukt jobbigt. Jag har svag hormon vid ägglossning och det blir sällan ett tydligt positivt resultat så när det gått 12 månader ska jag be om att få gå utredning.

    Jag har ganska lång cykeln dessutom, genomsnitt 34 dagar.

    Hur som helst.

    Denna månad ca en vecka efter ÄL så började jag få ganska mkt humörsvängningar, ledsen utan anledning, irriterad och arg. Jag tänkte att det är pms innan mens, likaså att brösten värkte lite på sidorna mot armhålorna till. Även enorma svettningar och huvudvärk.

    Hade BIM den 30:de Juli, BIM+1 så kände jag det plötsliga "rinnande" känslan vid mens och tänkte direkt att där kom mensen!

    Dock så var den ljust rosa (brukar alltid blöda på direkten) sedan dess så har jag haft rosa flytningar till och från, första två dagarna, sen uppehåll igår och nu idag kom det rinnig rosa flytning igen, ibland röda strimmor i tjockare flytning men inget mer. Har haft molande värk som också kommit till och från, svettats, mår lite illa och har ömma lätt värkande bröst som bara känns obekväma.

    Tog graviditetstest BIM+2 på morgonurin men det visade negativt.

    Min fundering är om jag ska vänta och fortsätta testa eller ska man räkna detta som mens? Hur sent kan man plussa?

    (Om jag är gravid är jag i vecka 5 nu.)

    Tacksam för svar och få ta del av era erfarenheter.

  • Svar på tråden Se hit! Hjälp en förvirrad!
  • Entusiastisk

    Har inte själv upplevt sånna blödningar/spottings.. Men däremot har jag pga att min kropp inte kunnat äl som den ville under amningen upplevt gav de mest sjukaste symptom under cyklerna.. En månad fick jag tex 12 dagars pmds som släppte efter mensen, månaden därpå exakt samma MEN utan mens dvs äl uteblev.. Mm.

    Så kroppen kan ju verkligen spela spratt om den kanske inte klarade av att äl en månad.. Men det är nog den input jag kan komma med<3 annars kan jag varmt rekommendera vulverinekoos på instagram, hennes webinarium, poddar och blogg.. Hon har svar kring de mesta kring fertilitet. Hon har hjälpt många att förstå och optimera sin kropp för att vara fertil!

    Hoppas du blir klok på din kropp<3 alltid jobbigt med ovisshet :(

  • Ssandra

    Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som vill bli gravida! Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord på resan mot bebis! Skriv pm till mig om du vill vara med, namn och efternamn samt hur din Facebook profilbild ser ut!

    Den är alltså hemlig, ingen förutom dom jag bjudit in kan se att gruppen ens finns!

    Välkomna

  • Jensan88
    Ssandra skrev 2020-08-09 18:14:14 följande:

    Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som vill bli gravida! Där vi kan diskutera allt mellan himmel och jord på resan mot bebis! Skriv pm till mig om du vill vara med, namn och efternamn samt hur din Facebook profilbild ser ut!

    Den är alltså hemlig, ingen förutom dom jag bjudit in kan se att gruppen ens finns!

    Välkomna


    Det finns redan en aktiv fb-grupp. Haka på oss :)

    Ni andra som vill vara med skicka meddelande till mig så fixar jag in er i vårt mysiga gäng. :)
Svar på tråden Se hit! Hjälp en förvirrad!