• Vildbi

    Flickornas 10-i-topp 2019! Vilket namn gillar ni bäst?

    Rösta på ditt favoritnamn bland flickornas 10-i-topp 2019!

    Namnen står i popularitetsordning, sett till antalet namngivna 2019.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flickornas 10-i-topp 2019! Vilket namn gillar ni bäst?
  • Vildbi

    Jag gillar samtliga namn på listan, förutom:

    Vera och Ebba.

    Ni får gärna kommentera.

  • Kusinen

    Jag gillar Maja och Olivia av dessa. Maja har dock varit väldigt vanligt väldigt länge nu. Föredrar Maj.

    Alma och Vera ärok. De andra är jag inte så förtjust i.

  • fluu

    Jag gillar alla namn på så sätt att jag tycker att de är bra namn. Personligen tilltalas jag mest av Astrid, som har stått på min lista i en massa år. Min rangordning ser ut följande:

    1. Astrid

    2. Alma

    3. Vera

    4. Ebba

    5. Alice

    6. Olivia

    7. Ella

    8. Maja

    9. Lilly

    10. Wilma


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Skogssport

    Jag gillar inget av dessa namn. Dels för att de helt enkelt inte faller mig i smaken, men framförallt pga att de är så vääääldiiiiigt uuuuuttjaaaaatadeeee! Var och varannan unge har namnen här ovan.

    På fritidsklubben har vi 3 Alice, 2 Lilly, 2 Astrid, 4 Alma, 5 maja, 6 ebba och 1 av resterande namn. Helt galet!

    Av pojknamnen så är det bara oliver, noah och Elias det kryllar av. Resterande namn har vi inte en enda av.

  • Blåbil

    Jag tycker bäst om Alice och Olivia. Har inte röstat för jag kunde inte bestämma mig för vilken som är favoriten. Tycker sämst om Astrid och sedan Vera, de är för hårda för mig. I släkten har vi en Alice och en Alma. I "bonussläkten" en Vera. Har en bekant som har en Lilly. Min dotters bästa kompis heter Maja. Slutligen känner vi en Ebba.

Svar på tråden Flickornas 10-i-topp 2019! Vilket namn gillar ni bäst?