• Özlem03

    Orolig

    Hej !!

    Jag och min man hade sex den 22 fertiladagen och 23 juli ÄL-dagen i hopp på att bli gravid, men sedan 2 dagar tillbaka har jag haft en kraftig mensvärk både i magen och svanken. Och har varit otroligt hängig och trött.Inga andra symptom. Enligt min mens-app ska jag få min mens om 3 dagar. Min mage är väldigt uppsvullen dessutom. Har inte vågat göra ett tidigt gravtest. Är detta ett tecken på att jag är gravid eller är det min mens som är på G igen ????? Hoppas på svar från er där ute tack !

  • Svar på tråden Orolig
  • VickanD

    Du skapade ju nyss en likadan tråd.

    Vi kan inte ge dig ett säkert svar. Det kan betyda att du är gravid men det kan även betyda att du inte är gravid utan att mensen är på gång. Med tanke på att du känner av en kraftig mensvärk så tror jag att mensen är på gång.

    Testa inte nu. Det är bara onödigt och slöseri med pengar att testa tidigt. Vänta och se om mensen kommer, annars ta ett test.

  • Özlem03

    Tack för svar !

    Det vart nåt fel när jag skapade tråden så jag testade igen och märkte sen att det vart 2 st ??

    Jag hoppas att det inte är mensen som är på G, idag har jag knappt ont men går nu ofta på toa( kissnödig) tröttheten fortsätter.

  • VickanD
    Özlem03 skrev 2020-08-04 16:41:27 följande:

    Tack för svar !

    Det vart nåt fel när jag skapade tråden så jag testade igen och märkte sen att det vart 2 st ??

    Jag hoppas att det inte är mensen som är på G, idag har jag knappt ont men går nu ofta på toa( kissnödig) tröttheten fortsätter.


    Jag förstår. Ingen fara :)

    Du får vänta och se om den kommer. Har den inte kommit då den ska komma så tycker jag att du ska ta ett test då. Lycka till!
Svar på tråden Orolig