• Anonym (?)

Pungsvett som inte går bort vid dusch?

Vidrig tråd, förlåt. Men jag har börjat störa mig som fasen nu under sommaren på min killes pungsvett. Han svettas väldigt mycket överlag, och kan såklart inte hjälpa det. Den övriga svetten står jag ut med. Men hans pungsvett luktar rent ut sagt vidrigt! (Komiskt nog så tycker han den luktar gott, förstår verkligen inte det!)

Till min förvåning så kände jag av den tom en gång efter han duschat och tvättat den noga? Luktar sött och konstigt. Någon man som känner igen sig i det? Tycker det är märkligt, borde ju gå bort av tvål och vatten....? Brukar göra det oftast men inte alltid. Börjar vi ett problem då det påverkar vårt sexliv negativt....

• Svar på tråden Pungsvett som inte går bort vid dusch?
  • Fjäril kär

Det kanske inte är svett utan svamp? Sånt brukar lukta lite sött som du beskriver. Lätt att få det just pga svettning, värme, mycket dusch, dålig på att lufta och ständigt instängt. På samma sätt som vi med stor byst kan få svamp under brösten av samma anledning.

• Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2020-08-04 19:19:35 följande:

Det kanske inte är svett utan svamp? Sånt brukar lukta lite sött som du beskriver. Lätt att få det just pga svettning, värme, mycket dusch, dålig på att lufta och ständigt instängt. På samma sätt som vi med stor byst kan få svamp under brösten av samma anledning.

Hur vet man om det är svamp då?? Om det inte ens syns nånting där nere.
  • Anonym (?)
    Fjäril kär skrev 2020-08-04 19:19:35 följande:

Kanske det! Undrar som den andra personen, borde det inte synas något? För allt ser helt normalt ut, det är bara lukten som är konstig. Kan det räcka som symptom? Har inget att jämföra med då det är min första partner, och således den första sniffen av pungsvett jag upplevt ;)
  • Fjäril kär
    Anonym (?) skrev 2020-08-04 19:39:21 följande:

Kanske det! Undrar som den andra personen, borde det inte synas något? För allt ser helt normalt ut, det är bara lukten som är konstig. Kan det räcka som symptom? Har inget att jämföra med då det är min första partner, och således den första sniffen av pungsvett jag upplevt ;)

Pungsvett luktar bara vanlig svett och möjligtvis lite könsdoft. Men inget annat luktar det.

Doftar det starkt och sött oavsett hur mycket man än duschar och kanske till och med kan anas genom kläderna så kan det vara svamp. Om det vätskar sig under pungen och den vätskan luktar starkt så är det en form av svamp.

Kan vara värt att kolla igenom hela paketet, både snopp, pung, ollon och förhud och kolla hur det ser ut och framförallt hur det luktar. En ren snopp/pung luktar som du själv luktar i snippan efter dusch.
  • Anonym (Anonym)

Min kille luktar också fast han kan vara nyduschad, inte "sött" utan just svett. Det finns inget som säger att det skulle vara svamp så vad är det annars? Varför blir han inte "ren" när han tvättar ordentligt?

• Anonym (åf)

Om man luktar äckligt efter duschen så kan det ju också bero på tt man inte rengör sig ordentligt, man slarvar.

Svar på tråden Pungsvett som inte går bort vid dusch?