• Anonym (Nyfiken)

    Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?

    Jag har på mina 5 senaste dejter med olika tjejer när jag tagit hem dem på middag haft sex med dem. Med någon av dem var det första dejten någon annan andra dejten och som mest tredje dejten med en.

    Men när vi väl lagar middag hos mig, dricker vin och lyssnar på musik så går det nästan alltid till på samma sätt. Jag tar kontroll över matlagandet, vi pratar, skojar och skrattar och dricker vin. När jag ska hämta något(måste gå förbi henne som står på min högra sida för att ta mig från spisen till antingen skafferiet eller slevar och annat) så flyttar jag henne lite diskret med mina händer på hennes midja.

    Jag är grym på att laga mat och lagar något jag vet att de kommer gilla, sen äter vi, fortfarande lite musik i bakgrunden och mina 2 doftljus tända. Sedan sätter vi oss i soffan, dricker vin och pratar, vi börjar kyssas och sen har vi sex.

    Men när jag pratade med min tjejkompis så sa hon att middag hemma inte alls betyder sex och oftast inte. Film är mer om något kodord för sex men inte ens det behöver vara det. Antar väl att just "se på film" är något jag brukade använda mig av när jag var yngre för att få till det, men för min del är jag inställd på att det definitivt kan leda till sex vid en middag. Jag ser till att ha kondom nära till hands, har min kuk fräsch osv. Vid en fika eller en promenad t.ex. så skulle jag aldrig bry mig om något sånt.

    Så vad tycker ni?
    Om ni går hem till någon på en middagsdejt, förväntar ni er att det kan leda till sex då och alternativt är det något ni faktiskt tror kommer hända/hoppas på?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?
  • Anonym (Kvinna 45)

    Absolut kan jag tänka mig sex om jag är så intresserad av mannen att jag låter mig bjudas hem till honom. För att jag ska tacka ja till middag & vin hemma hos någon så krävs det att jag känner personen relativt bra och är riktigt intresserad .

  • Anonym (Kvinna 42)

    Jag förväntar mig inte sex, jag har det inte som krav, men tackar ja om det leder till sex.

    Är jag hembjuden på romantisk middag så är jag definitivt attraherad och sugen på sex. Ibland har jag till och med själv tagit initiativ till sex för att det inte gått att stå emot när han själv hintat om det.

    Om jag vill umgås utan sex så säger jag det rätt ut. Jag har tex haft mens på vissa dejter och varit ärlig att det inte blir något och då har vi passat på att göra någon aktivitet typ museum, vandring eller nåt.

  • Anonym (ooo)

    I princip ja.

    Däremot har jag själv varit på middag hemma hos en man (2:a dejten) där jag väldigt tydligt signalerade att det inte skulle bli sex. Jag var ytterst superförkyld för det första, så visste knappt ens om jag kunde komma men hade redan skjutit fram det en gång så vi ville inte vänta längre. Jag hade också bil = inte dricka vin + att jag sagt tydligt att jag skulle åka hem på kvällen = ingen övernattning. 

    Jag sa inte att det inte skulle bli sex men alla de där tre sakerna sammantaget gjorde att han förstod även innan jag kommit dit. Vi hade en supertrevlig middagsdejt som varade i ca 6 timmar, sedan var jag trött och åkte hem runt midnatt. Enbart en snabb liten hejdå-kram, men det var mest för att jag var så förkyld och otäck i halsen så jag ville verkligen inte att vår första kyss skulle vara då! 

    Vi sågs ca en vecka senare, då  på middag hos mig. Förkylningen var borta och då sov han över och vi hade sex (vi är idag gifta) 

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2020-08-05 10:28:58 följande:

    Absolut kan jag tänka mig sex om jag är så intresserad av mannen att jag låter mig bjudas hem till honom. För att jag ska tacka ja till middag & vin hemma hos någon så krävs det att jag känner personen relativt bra och är riktigt intresserad .


    Anonym (Kvinna 42) skrev 2020-08-05 10:50:05 följande:

    Jag förväntar mig inte sex, jag har det inte som krav, men tackar ja om det leder till sex.

    Är jag hembjuden på romantisk middag så är jag definitivt attraherad och sugen på sex. Ibland har jag till och med själv tagit initiativ till sex för att det inte gått att stå emot när han själv hintat om det.

    Om jag vill umgås utan sex så säger jag det rätt ut. Jag har tex haft mens på vissa dejter och varit ärlig att det inte blir något och då har vi passat på att göra någon aktivitet typ museum, vandring eller nåt.


    Kul att ni bekräftar lite hur det har sett ut för min del med. Det känns lite som att om man inte gör bort sig så brukar en middagsdejt hemma leda dit förr eller senare under kvällens gång. 

    Inser också såklart att det inte är säkert att det leder till sex bara för att det skulle vara så att man ses hemma, men verkar som att det är en tanke som de har övervägt om de kommer hem till en i alla fall, liksom att de kan vara öppna för det, men såklart så måste man bygga upp en stämning runt om det och så ändå. Har som sagt personligen haft sex med 5 av 5 som jag tog hem på en middagsdejt(första gången vi hade sex då) så tror nog inte att det är helt ovanligt och de hade alla sexiga underkläder, liksom man märkte att de hade valt ut dem för att de kanske skulle vara så att jag såg dem haha!

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-05 11:02:05 följande:

    I princip ja.

    Däremot har jag själv varit på middag hemma hos en man (2:a dejten) där jag väldigt tydligt signalerade att det inte skulle bli sex. Jag var ytterst superförkyld för det första, så visste knappt ens om jag kunde komma men hade redan skjutit fram det en gång så vi ville inte vänta längre. Jag hade också bil = inte dricka vin + att jag sagt tydligt att jag skulle åka hem på kvällen = ingen övernattning. 

    Jag sa inte att det inte skulle bli sex men alla de där tre sakerna sammantaget gjorde att han förstod även innan jag kommit dit. Vi hade en supertrevlig middagsdejt som varade i ca 6 timmar, sedan var jag trött och åkte hem runt midnatt. Enbart en snabb liten hejdå-kram, men det var mest för att jag var så förkyld och otäck i halsen så jag ville verkligen inte att vår första kyss skulle vara då! 

    Vi sågs ca en vecka senare, då  på middag hos mig. Förkylningen var borta och då sov han över och vi hade sex (vi är idag gifta) 


    Ja men såklart, men som du säger så fanns det en massa saker som stod i vägen...

    Låt oss säga att du var frisk(vilket man oftast är) och ni började kyssas, skulle det inte kunna ha lett till något mer då?

    Klart ökar chansen väldigt mycket om man dricker vin och speciellt då om de sover över, men även om man inte sover över kan det bli sex och då kan man dricka vin och ta bussen hem. Eller så kan man varken dricka vin eller sova över men fortfarande ha sex pga att lusten finns där.

    Men såklart så ökar sannolikheten mer och mer för varje glas och timme som går mot dess att man ska sova och har man inte lyckats innan man lägger sig så är det nog mest stelt, typ om man ska sova men man har inte riktigt blivit intima än haha...
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-05 11:09:50 följande:
    Ja men såklart, men som du säger så fanns det en massa saker som stod i vägen...

    Låt oss säga att du var frisk(vilket man oftast är) och ni började kyssas, skulle det inte kunna ha lett till något mer då?

    Klart ökar chansen väldigt mycket om man dricker vin och speciellt då om de sover över, men även om man inte sover över kan det bli sex och då kan man dricka vin och ta bussen hem. Eller så kan man varken dricka vin eller sova över men fortfarande ha sex pga att lusten finns där.

    Men såklart så ökar sannolikheten mer och mer för varje glas och timme som går mot dess att man ska sova och har man inte lyckats innan man lägger sig så är det nog mest stelt, typ om man ska sova men man har inte riktigt blivit intima än haha...
    Jag hade bestämt mig för att det inte skulle bli sex redan på andra dejten så jag tror faktiskt att det inte hade blivit, men lite hångel kunde det ha blivit om jag inte var förkyld Glad. Nu bodde han lite off, så jag hade haft bil och inte åkt buss oavsett men det blev också då en bra anledning att undvika vin tex. Eftersom jag bara mött honom på en fikadejt innan så ville jag se mer av vad han var för slags person innan jag gick vidare och när man kommer hem till en person så ser man ju väldigt mycket på hur den bor, hur han är. Dejten gjorde att jag visste att jag ville ses igen. 

    Vi har pratat om det här senare och då sa min man att hade jag bara hintat om att jag ville ha sex, så inte var han emot det precis, haha. Jag hade fått sova över om jag hade velat. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-05 13:23:53 följande:
    Jag hade bestämt mig för att det inte skulle bli sex redan på andra dejten så jag tror faktiskt att det inte hade blivit, men lite hångel kunde det ha blivit om jag inte var förkyld Glad. Nu bodde han lite off, så jag hade haft bil och inte åkt buss oavsett men det blev också då en bra anledning att undvika vin tex. Eftersom jag bara mött honom på en fikadejt innan så ville jag se mer av vad han var för slags person innan jag gick vidare och när man kommer hem till en person så ser man ju väldigt mycket på hur den bor, hur han är. Dejten gjorde att jag visste att jag ville ses igen. 

    Vi har pratat om det här senare och då sa min man att hade jag bara hintat om att jag ville ha sex, så inte var han emot det precis, haha. Jag hade fått sova över om jag hade velat. 
    Haha ja där ser man, men det är egentligen att föredra. Om en tjej hade nekat mig sex på andra dejten trots att jag skötte allt "perfekt" så hade jag nog velat ha henne mer, men hade jag fått välja hade vi haft sex på middagsdejten haha...

    Men det löste sig hur bra som helst för er ändå så det är perfekt!
  • Anonym (Lotta)

    Gör precis samma! Bjuder hem min dejt, lagar mat, pratar, hamnar i soffan, kyssar och smek sen i säng.

    Det är och har alltid varit min taktik och funkar varje gång.

    Dock skulle jag aldrig ha första sexet hemma hos min dejt...

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lotta) skrev 2020-08-05 14:19:46 följande:

    Gör precis samma! Bjuder hem min dejt, lagar mat, pratar, hamnar i soffan, kyssar och smek sen i säng.

    Det är och har alltid varit min taktik och funkar varje gång.

    Dock skulle jag aldrig ha första sexet hemma hos min dejt...


    Haha där ser man, funkar på båda hållen då alltså ;)

    Varför skulle du inte vilja ha sexet hos din dejt den första gången?
  • Fjäril kär

    Vet inte riktigt men är jag den enda som faktiskt säger vad jag vill på mina dejter? Jag tackar ja till dejt med fortsättningen att jag gärna vill ligga. Thats The poäng liksom...

    Jag är tillräckligt gammal för att tycka att dejtingspelet är fånerier. Jag älskar romantik och uppvaktning och hela köret men jag blir totalt anti och avtänd om det följer nån slags mall för att med säkerhet få ligga. Jag känner mig som en klichée då det liksom känns inövat och inte något som händer för att det är just jag och just i stundens hetta. Hur många gånger har han förfört sina dejter på exakt samma sätt? Blää liksom..

    Förför mig gärna på dejten men skippa allt regisserat Hollywood - bjäfs och överraska mig annars blir det iskallt nobben.

    Senaste dejten överraskade mig i hans båthus där han visade mig runt och berättade om sin renovering till fest-loge och bland trasmattor, bänkar och gamla redskap så blev det sex hux flux. SEN kom den romantiska middagen med vin...

Svar på tråden Middag hemma=inställd på att det kan leda till sex?