• Skogssport

    Vid vilken ålder började ditt barn på förskola/inom dagbarnvård?

    Har du fler barn så lägger du din röst för det barn som började vid TIDIGAST ålder.

    Omröstningen gäller barn bosatta i Sverige.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder började ditt barn på förskola/inom dagbarnvård?
  • Anonym (Hemmaförälder)

    Mitt barn var hemma och började i skolan först i åk. 1. Vi valde att skippa såväl förskola som f-klass (och även fritids, efter skolan).

    Ser helt enkelt inte nyttan med det.

  • Anonym (K)

    Första barnet började när han var 13 månader. Vi hade helt enkelt ingen möjlighet att vara hemma längre då.

    Andra barnet började när han var 2 år och 2 månader. Då hade vi mycket bättre ekonomi och andra jobb som det var lättare att vara föräldralediga från.

    Tredje barnet ska börja förskolan om ett par veckor. Då är han 13 månader men kommer gå halvtid, vara ledig två dagar i veckan och gå lite kortare dagar övriga tre dagar.

  • Skogssport
    Anonym (K) skrev 2020-08-05 12:04:39 följande:

    Första barnet började när han var 13 månader. Vi hade helt enkelt ingen möjlighet att vara hemma längre då.

    Andra barnet började när han var 2 år och 2 månader. Då hade vi mycket bättre ekonomi och andra jobb som det var lättare att vara föräldralediga från.

    Tredje barnet ska börja förskolan om ett par veckor. Då är han 13 månader men kommer gå halvtid, vara ledig två dagar i veckan och gå lite kortare dagar övriga tre dagar.


    Triss i pojkar! <3
  • Rödtjärnens Anna

    Min prins började vid 2 år och 4 månader. Då kändes det rätt att han fick gå ett par timmar i veckan och träffa andra barn och jag kände att jag ville jobba ett par timmar i veckan.

  • Elin P

    Mina tre har börjat vid 19 månader, 13 månader och 18 månader. Han som började vid 13 månader började så pass tidigt för att det bara går att få förskola här i augusti/september om man vill ha en bra plats. Annars får man ta vad som helst som är ledigt, typ andra sidan stan. Eller vänta tills nästa år augusti/september. Ingen av mina barn har gått heltid på förskolan.

Svar på tråden Vid vilken ålder började ditt barn på förskola/inom dagbarnvård?