• Anonym (Finne)

    Knöl/finne/inflammation i ljumsken?

    Hej. Jag har en knöl som ser ut som en finne i ljumsken.. den är röd och "ytlig" men går ej att klämma.

    Kan det vara hårsäcksinflammation? Känns som att den håller på att bli mindre, men går saaakta. Den är i vägen för troskanten. Någon som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Knöl/finne/inflammation i ljumsken?
  • upp och ner

    Det låter som en hårsäcksinflammation.
    Jag brukar också få det i ljumsken ibland, kan göra ont som satan. Men de brukar försvinna rätt snabbt.
    Du behöver inte oroa dig.

  • Kokoskorven
    Anonym (Finne) skrev 2020-08-05 11:27:20 följande:

    Hej. Jag har en knöl som ser ut som en finne i ljumsken.. den är röd och "ytlig" men går ej att klämma.

    Kan det vara hårsäcksinflammation? Känns som att den håller på att bli mindre, men går saaakta. Den är i vägen för troskanten. Någon som har erfarenhet?


    Hur länge har den varit där? Jag får ofta hårsäcksinflammationer i ljumskarna, särskilt i samband med rakning/vaxning. Det suger! Jag brukar badda med alsolsprit och pudra med talkpuder, de går bort på någon vecka. I bland klämmer jag för att jag inte kan låta bli, fast det gör det oftast bara värre...
  • Anonym (Finne)
    Kokoskorven skrev 2020-08-06 09:47:38 följande:

    Hur länge har den varit där? Jag får ofta hårsäcksinflammationer i ljumskarna, särskilt i samband med rakning/vaxning. Det suger! Jag brukar badda med alsolsprit och pudra med talkpuder, de går bort på någon vecka. I bland klämmer jag för att jag inte kan låta bli, fast det gör det oftast bara värre...


    Den har varit där ett litet tag, några veckor. Men den blev mindre för att sen bli lite större igen (efter vaxning)

    Jag kör med alsolsprit.. men än så har det inte funkat. Hur stor brukar dina bli?
  • Anonym (But)

    Ett tips är att inte hålla på för mycket, för då blir det bara värre. Rengör och så men inte för mycket sprit etcetera, och inte för ofta, tväl och vatten i lagom mängd och skölj ordentligt.

  • Anonym (Finne)
    Anonym (But) skrev 2020-08-07 21:06:09 följande:

    Ett tips är att inte hålla på för mycket, för då blir det bara värre. Rengör och så men inte för mycket sprit etcetera, och inte för ofta, tväl och vatten i lagom mängd och skölj ordentligt.


    Får nog låta den vara ett tag. Känns som att den håller på att bli mindre. Hoppas det.
Svar på tråden Knöl/finne/inflammation i ljumsken?