Hur vanligt är det att kvinnor vidrör en med sina bröst?
Hej!
Jag utförde ett litet uppdrag och skulle bli fotograferad. Jag blev stylad i ett ensamt rum.
Jag trodde att allt var av ren olycka men ju mer jag tänker på händelseförloppet desto mer tänker jag att det kanske inte var en olycka. Det skedde väldigt kort och inte så jättemycket, men ändå tillräckligt för att det skulle få mig att tänka på saken.
Medan jag stod där och hon fixade mitt hår. Så rörde hon mig med brösten/kroppen. I princip ''smekte'' mot min kropp. Liksom fram och vred åt sida. Lite svårt att förklara.
Jag bad om ursäkt och la mina armar bakom min rygg. Men jag stod perfekt stilla. Jag bad om ursäkt per automatik även om jag redan där tänkte att det var av misstag från hennes sida.
Men ju mer jag tänker på saken, så kanske det inte var en olyckshändelse, utan mer om att få det att se ut som så.
Jag är lite häpen. Jag mår inte dåligt. Jag är bara förbryllad. Hur vanligt är detta?
Kvinnor, är sådant här saker vanligt. Där vissa kvinnor gör någonting och försöker få det att se ut som om det är av en olyckshändelse. Hennes respons efter att jag bad om ursäkt var: ''Nej, men det gör ingenting''.
Men samtidigt tänker jag: Det var nog hon ändå som kom nära mot min kropp.
Jag räknar inte detta som sexuella trakasserier. Jag känner mig inte kränkt. Utan mer förvånad och förvirrad för att sådant här sak har skett. Vad var poängen med det hela? Händer verkligen sådant här saker ifrån kvinnor?
Där kvinnor använder med hjälp av brösten att komma åt en mans kropp och få det att se ut som om det hela var ett misstag.