• Anonym (.)

Hur vanligt är det att kvinnor vidrör en med sina bröst?

Hej!

Jag utförde ett litet uppdrag och skulle bli fotograferad. Jag blev stylad i ett ensamt rum.

Jag trodde att allt var av ren olycka men ju mer jag tänker på händelseförloppet desto mer tänker jag att det kanske inte var en olycka. Det skedde väldigt kort och inte så jättemycket, men ändå tillräckligt för att det skulle få mig att tänka på saken.

Medan jag stod där och hon fixade mitt hår. Så rörde hon mig med brösten/kroppen. I princip ''smekte'' mot min kropp. Liksom fram och vred åt sida. Lite svårt att förklara.

Jag bad om ursäkt och la mina armar bakom min rygg. Men jag stod perfekt stilla. Jag bad om ursäkt per automatik även om jag redan där tänkte att det var av misstag från hennes sida.

Men ju mer jag tänker på saken, så kanske det inte var en olyckshändelse, utan mer om att få det att se ut som så.

Jag är lite häpen. Jag mår inte dåligt. Jag är bara förbryllad. Hur vanligt är detta?

Kvinnor, är sådant här saker vanligt. Där vissa kvinnor gör någonting och försöker få det att se ut som om det är av en olyckshändelse.  Hennes respons efter att jag bad om ursäkt var: ''Nej, men det gör ingenting''.

Men samtidigt tänker jag: Det var nog hon ändå som kom nära mot min kropp.

Jag räknar inte detta som sexuella trakasserier.  Jag känner mig inte kränkt. Utan mer förvånad och förvirrad för att sådant här sak har skett. Vad var poängen med det hela? Händer verkligen sådant här saker ifrån kvinnor?

Där kvinnor använder med hjälp av brösten att komma åt en mans kropp och få det att se ut som om det hela var ett misstag.

• Svar på tråden Hur vanligt är det att kvinnor vidrör en med sina bröst?
  • Anonym (oundvikligt)

Tänk dig själv att ha delar på din kropp som sticker ut oproportionerligt och att du inte får nudda vid saker som befinner sig riktigt nära. Tänk att krama någon....inte så lätt att inte nudda den andre med brösten eller hur?

• Anonym (A)

Jag tror att du önsketänker lite här, att du läser in lite för mycket i situationen. Det var troligtvis ett ärligt misstag. Jag kommer också åt folk ibland just för att brösten sticker ut en bra bit. No big deal.

• Anonym (Kvinna D)

Min första tanke är att det är absolut inget misstag om en kvinna vidrör en man med sina bröst.

Det har hänt att jag pressat mina bröst mot en man som jag var attraherad av, och det har aldrig hänt av misstag.

Men sen kom jag att tänka på att frisörskan vidrörde mig med sina bröst, och det var absolut inte någon baktanke med det. Jag är alltså kvinna

• Anonym (.)
    Anonym (A) skrev 2020-08-06 00:54:28 följande:

Jag tror att du önsketänker lite här, att du läser in lite för mycket i situationen. Det var troligtvis ett ärligt misstag. Jag kommer också åt folk ibland just för att brösten sticker ut en bra bit. No big deal.

Jag tror inte det handlar om önsketänkande.
    Anonym (Kvinna D) skrev 2020-08-06 01:51:52 följande:

Min första tanke är att det är absolut inget misstag om en kvinna vidrör en man med sina bröst.

Det har hänt att jag pressat mina bröst mot en man som jag var attraherad av, och det har aldrig hänt av misstag.

Men sen kom jag att tänka på att frisörskan vidrörde mig med sina bröst, och det var absolut inte någon baktanke med det. Jag är alltså kvinna

Intressant!

Hon lät lite ''speciellt'' ödmjukt när hon sa: ''Nej men det gör ingenting''.
    Självfallet kan det hela vara ett enda misstag, precis så som jag tänkte från första början. Men att ha haft en tid på mig att tänka genom händelsen. Så fick jag bara en känsla av att det kanske inte var av misstag i det här fallet.

Jag känner mig inte kränkt, det skall understrykas. Jag känner mig bara förbryllad  och förvirrad, efter att jag föll i tankarna att det kanske inte var av misstag.
  • Anonym (Ibland)

Jag är man och hos min kvinnliga tandläkare brukar jag känna hennes bröst emot mig när hon undersöker och behandlar. Jag tror att det bara blir så när hon intar en bekväm arbetsposition.Jag vet inte hur mycket hon tänker på det själv, men jag tror att det är "neutralt" för henne.

• Anonym (nej)

Av det du beskriver så låter det enbart som att brösten var i vägen för hennes arbete. Hon stod nära dig för hon fixade med håret, brösten sitter liksom på hennes framsida - vad ska hon göra menar du? 

Om hon tryckte sig platt mot din rygg och pausade sitt arbete = med flit. Men så var inte din historia.

Jag tror att du tyckte det var spännande i efterhand, och så började du fantisera om ifall hon gjorde det med flit (för det skulle i så fall innebära någon form av intresse från hennes sida, vilket du kanske tyckte var skoj)

Har man den typen av jobb som hon har är det rätt vanligt att man kan råka komma emot folk på rygg, armar osv. När jag sitter hos frissan och de tvättar håret på en så får man ju i princip brösten i ansiktet, när de böjer sig över en för att tvätta. Det är knappast med flit eller en invit.

Min tandläkare jag hade som barn, var en storbystad kvinna och när man låg där i stolen och hon skulle titta på tänderna fick man hennes byst upp mot hakan. Knappast något hon kunde göra något åt. 

• Anonym (nej)
    Anonym (.) skrev 2020-08-06 03:33:12 följande:
    Jag tror inte det handlar om önsketänkande.
    Anonym (Kvinna D) skrev 2020-08-06 01:51:52 följande:

Intressant!

Hon lät lite ''speciellt'' ödmjukt när hon sa: ''Nej men det gör ingenting''.
    Självfallet kan det hela vara ett enda misstag, precis så som jag tänkte från första början. Men att ha haft en tid på mig att tänka genom händelsen. Så fick jag bara en känsla av att det kanske inte var av misstag i det här fallet.

Jag känner mig inte kränkt, det skall understrykas. Jag känner mig bara förbryllad  och förvirrad, efter att jag föll i tankarna att det kanske inte var av misstag.
    ja men det är väl klart att hon ville låta "snäll "på rösten, för att avväpna och visa dig att det verkligen inte var något. 
  • Anonym (Magneto)

Väldigt vanligt. Själv är jag rena tutt-magneten.
    Om jag t ex handlar i matbutiken så är det alltid någon tjej som smyger upp och trycker tuttarna mot mig. Oftast så är det tjejer runt 18-20 som gör detta.

• viseversa

Brösten STICKER ut från kroppen. För att styla behöver man ofta komma NÄRA där har du svaret. Jösses varför ska allt sexualiseras så fort det handlar om kvinnors kroppar? Om jag tex tränger mig förbi någon på bussen kan jag då råka "smeka" personen med mina bröst. Jag har väldigt stora bröst. Och nej jag trycker inte brösten mot personen i sexuellt syfte.

• Tecum
    viseversa skrev 2020-08-06 08:15:35 följande:
    Brösten STICKER ut från kroppen. För att styla behöver man ofta komma NÄRA där har du svaret. Jösses varför ska allt sexualiseras så fort det handlar om kvinnors kroppar? Om jag tex tränger mig förbi någon på bussen kan jag då råka "smeka" personen med mina bröst. Jag har väldigt stora bröst. Och nej jag trycker inte brösten mot personen i sexuellt syfte.
    Varför låter du så sur, TS ställer en fråga därför att han undrar och de mest lämpade att svara är kvinnor? Kan man inte nämna bröst utan att sexualisera?

Jag har och har haft kvinnliga frisörer och tandläkare men ingen har tryckt brösten mot  mig. Normalstora bröst. Däremot har det hänt som du säger, när någon måste tränga sig förbi.

Det är ingen stor grej, Min teori är att en del kvinnor undviker medvetet att låta brösten röra kunden, andra bryr sig inte om det skulle hända. Kan förstås vara en invit men det är mer ovanligt.
Svar på tråden Hur vanligt är det att kvinnor vidrör en med sina bröst?