• Polluxmamman

ÄR JAG GRAVID ELLER INTE?

Hej! Jag tog ett väldigt väldigt tidigt grav test idag som först inte visade något streck men ca 6-7 minuter senare kom det fram ett svagt streck. Men det tog flera minuter för strecket att överhuvudtaget synas. Det har aldrig hänt tidigare! Efter 30 minuter hade strecket blivit allt starkare. Men jag undrar borde det inte antingen vara ett svagt eller starkt streck redan från början och sedan avstanna? Min fråga är alltså om ni tror att jag är gravid. Eller om det var något fel på denna grav test sticka...

• Svar på tråden ÄR JAG GRAVID ELLER INTE?
  • Anonym (Instruktion)

Så här står det i instruktionerna:

VIKTIGT! Läs av ditt resultat inom 10 minuter efter att testet utfördes. Bortse från eventuella förändringar av ditt resultat som inträffar efter denna tidpunkt.

Det har ingen betydelse hur svagt eller mörkt strecket är.

se.clearblue.com/sites/default/files/wysiwyg/products/leaflets/2300438_03%20Swedish.pdf

Jag hade dock väntat någon dag och sen testat med ett digitalt :) men det låter ju lovande

• Anonym (Hej)

Jag fick också ett svaaagt streck efter lång tid (typ 15 min) ca 3 dagar innan mensen.. men det stämde och jag var (är) gravid! Lycka till <3

• VickanD

Det ser positivt ut, men jag har sett att folk på familjeliv har fått sådär och så har de ändå inte varit gravida. Hade tagit ett digitalt test om jag var du.

Svar på tråden ÄR JAG GRAVID ELLER INTE?