• Räkan77

    Bästa stället i Stockholm för att se solnedgången

    Hej!

    Tänkte ha en romantisk kväll på lördag i Stockholm city. Var kan man bäst titta på solnedgången där det är tillåtet att dricka vin? Tänker mig någon park, ej uteservering. Har en flaska bubbel som väntar på att få öppnas!

  • Svar på tråden Bästa stället i Stockholm för att se solnedgången
  • flygrl

    Själv har jag sett solnedgången uppifrån Mariaberget på Söder. Vi hade alkoholfri picknick i Ivar Los park med magisk utsikt och enligt den här länken är det inte ens tillåtet med alkohol där men däremot tipsas det om att se solnedgången från Vinterviken där alkohol tydligen är ok:

    thatsup.se/stockholm/guide/de-bästa-platserna-för-picknick-i-stockholm/

    Hoppas ni får trevligt!

  • Räkan77

    Tack! Ja, det är väl alkoholförbud på många platser, hade ju varit lite snopet om polisen kom och hällde ut bubblet jag sparat på så länge..

  • flygrl
    Räkan77 skrev 2020-08-06 15:43:55 följande:

    Tack! Ja, det är väl alkoholförbud på många platser, hade ju varit lite snopet om polisen kom och hällde ut bubblet jag sparat på så länge..


    Jo, det vore ju snopet förstås men samtidigt tror jag man kan klara sig undan det där om man är lite diskret med flaskan undangömd och lite koll så man märker om polisen är på ingång. Ni kan ju ha typ en flaska alkoholfritt bubbel väl synlig så tror dom det är det ni dricker.

    Eller så satsar ni på Vinterviken.
Svar på tråden Bästa stället i Stockholm för att se solnedgången