• Samgon

    Fosterrörelser vecka 17

    Jag är gravid i vecka 17 det är mitt tredje barn. Jag har känt små rörelser eller ?fladder? nån gång förra veckan men nu på några dagar inte känt nåt. Jag är super orolig och min BM är på semester så jag får inte tag på henne. Idag laddade jag ner en app på mobilen då man genom sin iPhone ska höra hjärtljud. Det gick inte bra alls försökte flera gånger men hör inget hjärtljud. Så nu är jag oroligare än förut. Är det nån här som har testat en sån app förut? Har det fungerat?

  • Svar på tråden Fosterrörelser vecka 17
  • Sanlin90

    Ja det funkade, fick in massa hjärtljud utan att vara gravid alls så dom ska du nog inte lita på för fem öre!

  • Ebo88

    Jag har inte testat någon app men under min senaste graviditet, nr 3 så började jag känna rörelser runt v.17/18 sedan avtog det någon vecka. Från ca v.21 kände jag rörelser till och från under varje dag.

    Det är ju rätt vanligt men man blir ju ändå väldigt orolig. Så jag förstår hur du känner dig. Hoppas din bm kommer tillbaka snart så du kanske kan få komma och lyssna på hjärtljud hos henne

  • Snurranfian

    Det här inte förrän runt vecka 25 ca man ska känna varje dag

    I vecka 17 är bebisen liten och många känner ingenting alls då. När jag var i v. 17 kunde jag känna rörelser vissa dagar och andra inte. Barnet kan ligga och sparka in mot kroppen på dig oxå..svårt att känna då.

  • Rasa

    Jag började känna fladder redan v 14 nu med tredje barnet. Men inte varje dag. Runt vecka 15-18 så kände jag inte heller varje dag. Är det tredje barnet finns det ganska gott om plats att röra sig på, barnet kan ha vänt dig ned ryggen utåt och så vidare.. Men ja, har man inte känt något på en dag så blir man orolig ändå det håller jag med om. Har aldrig testat nån app, men jag tror bara det kan öka oron om det inte funkar.

Svar på tråden Fosterrörelser vecka 17