• Gleamglow

    Knöl bakom örat cancer?

    Hej. Igår när jag va inne i badrummet och skulle göra mig iordning inför natten hade duschat och brukar då torka mig överallt så det blir torrt på hela kroppen råkade då känna bakom mitt öra en rund hård knöl. Vet att man kan ha fettknölar osv bakom örat men tycker inte att jag känner igen denna knöl har nu tänkt på detta hela natten å dagen nån mer som varit med om liknande? Kan det vara cancer?

  • Svar på tråden Knöl bakom örat cancer?
  • Anonym (U)

    Lymfkörtlar eller vad de heter

    De kan bli svullna. Blev tvungen operera bort den ena vid örat för blev svullen jämt

  • Gleamglow

    Fast den ena lymköterln på andra örat är avlång denna är rund det va därför jag reagerade, nog aldrig känt av på det örat där den runda sitter där jag kände knölen.

  • Anonym (Jag)

    Mest sannolikt att det inte är cancer så klart men en i min närhet fick diagnos cancer för ca 6 veckor sen. Hon upptäckte en knöl bakom örat för ca 1 år sen som nu visade sig vara en cancertumör i tungan som spritt sig. 

    Jag tycker nog du kan gå och kolla upp det.

  • Gleamglow

    Jag: Ja jag kan ju alltid ringa och rådfråga nån sjuksköterska på vårdcentralen alltid bra å kolla upp vilket som ändå ju. ????

  • Toss

    Hej!

    Har samma som dig, en liten knöl bakom örat som är ärtstor.... Den sitter fast vad jag kan bedömma och när jag pillar på den så gör det inte ont först men eftersom att jag inte kan låta bli att pilla så gör det ont tillslut.

    Har dock haft örhängen i det örat som jag inte tål? Och hålen blev variga.... Jag kontaktade Capio go och en sjuksköterska bad mig vänta tills tisdag då har jag haft den en vecka tror jag... Troligtvis en en infektion i kroppen och då en svullen körtel...

    Gör din ont?

    Är den rörlig?

    Sitter och är jätteorolig för det här....

    Mvh

Svar på tråden Knöl bakom örat cancer?